Analist de Business vs. Detectiv

Ce trebuie sa faca analistul de business?magnifying-glass

 

 

 

 

 

 

 

Inainte de a da un raspuns la aceasta intrebare va propun sa comparam rolul Analistului de Business cu cel al unui Detectiv. Ambele roluri presupun confruntarea cu o serie de cazuri, in cadrul carora ne sunt oferite indicii ce conduc spre metode de rezolvare mai mult sau mai putin intuitive. „Locul faptei” este presarat  de obicei cu obiecte, urme, amprente care, desi par indicii sigure pentru rezolvarea cazului, de cele mai multe ori nu ofera interpretarea corecta a faptelor savarsite. Un bun detectiv identifica elementele relevante despre evenimentul in cauza si dezvolta un mod de lucru eficace cu cei implicati.

In acest sens, un Analist de Business se confrunta in mod similar cu deduceri si descoperiri, dar de un alt tip. Pentru a face o selectie pertinenta a obiectivelor si a indiciilor, Analistul de Business are nevoie de urmatoarele abilitati:

  • Sa-si foloseasca intuitia.
  • Sa rezolve problema/problemele in mod creativ.
  • Sa faca ordine in ambiguitate.
  • Sa empatizeze cu situatia.

In realitatea curenta, rolul de Analist de Business presupune executarea urmatoarelor activitati:

  1. Investigarea si identificarea noilor oportunitati.
  2. Facilitarea si articularea nevoii de imbunatatire a modului in care companiile opereaza.
  3. Identificarea si definirea solutiei care sa maximizeze beneficiile si sa reduca costurile.
  4. Este implicat in toate nivelurile functionale ale companiei.
  5. Este legatura vitala intre capabilitatile tehnologice si informationale ale companiei si obiectivele sale de business.
  6. Se asigura ca viziunea de business este transparenta, clar inteleasa si transmisa corespunzator mai departe.

 

Prin urmare, pentru a excela in rolul de Analist de Business avem nevoie de exercitarea unei serii de aptitudini care conduc la gasirea si aplicarea unei metode de rezolvare mai mult sau mai putin intuitiva. De aceea, pregatirea Analistilor de Business este importanta pentru  rationalizarea si intelegerea afectiva a mediului organizatiei, in vederea identificarii problemelor adevarate si propunerea unei metode personalizate de rezolvare.

 

Adauga comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *