Argumentum pentru Six Sigma

Ce este Six Sigma?

Six Sigma este un instrument statistic ce masoara gradul de deviere al unui proces fata de referinta. Ideea centrala din spatele Six Sigma este ca odata ce poti masura cat de multe defecte produce procesul, poti de asemenea sa afli cum sa elimini cauzele si sa te apropii cat mai mult de sintagma ”zero defecte”.

De ce Sigma?

SixSigma ajuta managerii sa ia decizii in cunostinta de cauza.

Six Sigma permite o abordare multi-dimensionala, orientata spre afacere pentru:

  • Imbunatatirea proceselor
  • Reducerea numarului de defecte sau rebuturi
  • Introduce procesul sub control
  • Reducerea costurilor
  • Cresterea gradului de satisfactie a clientilor
  • Cresterea profitului

 

Cui se adreseaza cursul?

  • Membrilor echipelor de management
  • Proprietarilor de proces sau responsabililor de proces
  • Conducatorilor de colective
  • Coordonatorilor de sisteme de management (conforme cu cerinte ISO)
  • Proiectantilor de procese si tehnologilor
  • Tuturor celor interesati sa introduca si sa mentina procesele sub control.

 

Concepte cheie

  • Centrarea pe client
  • Lantul creator de valoare (value stream)
  • Gestionarea, imbunatatirea si optimizarea proceselor
  • Eliminarea acivitatilor care nu aduc valoare (non-value-added)
  • Eliminarea risipei (waste, muda)
  • Decizii bazate pe fapte
  • Reducerea variatiilor din proces
  • Implicarea si responsabilizarea actorilor din proces.
  • Abordarea metodica si sistematica a imbunatatirii continue.

Adauga comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *