Initiativele in Business

Ti-ai pus vreodata intrebarea: Ce au companiile de succes in comun?

Raspunsul este simplu: Initiative!  Dar acestea reprezinta doar o jumatate din raspunsul corect.

Se vorbeste adesea despre importanta capitalului uman in obtinerea avantajului competitiv. Mai mult decat atat, a devenit aproape virala urmatoarea afirmatie: ”Oamenii sunt cea mai valoroasa resursa a noastra”.

Plecand de la acest considerent, foarte multe organizatii isi concentreaza resursele pentru a isi construi o imagine care sa atraga personal creativ. Dar ce se intampla cu creativitatea acestor persoane? Este suficient ca acestia sa furnizeze doar idei creative/ sa nasca initiative pentru succesul organizatiei pe care o reprezinta?

NU!

Pentru a ajunge la rezultatul dorit, fie ca este vorba despre un nou produs sau serviciu, fie ca este vorMIB21.01.2016ba despre un proces, creativitatea este un impuls care trebuie tinut in viata prin intermediul unor etape intercorelate. Organizatia este responsabila sa investeasca in dezvoltarea initiativelor. Cand initiativele sunt doar idei nematerializate, se intampla ca oamenii sa isi piarda increderea in organizatie, sau organizatia renunta la resursele ei curente in speranta ca exista oameni „mai creativi” pe piata. Ambele rezultate reprezinta o risipa de resurse si efort deoarece nu se obtine valoare adaugata. A nu se intelege ca organizatia este responsabila de organizarea resursei umane. In acest caz, managementul superior are datoria de a asigura flexibilitate si educatie in randul angajatilor. Dupa cum foarte bine precizeaza Steve Jobs, organizatia angajeaza oameni competenti, nu pentru a le spune ce sa faca, ci pentru a face ceea ce acestia spun. Aceasta este sensibilitatea la care putine companii reactioneaza.

Dar cum facem trecerea de la initiative la rezultate si solutii validate?

In primul rand, creativitatea fara o structurare etapizata nu ne conduce spre rezultate. Oamenii au nevoie sa inteleaga procesul si sa exerseze pasii in vederea obtinerii solutiei cu un minim de resurse consumate. Avand in vedere acest context, Managementul Initiativelor in Business este solutia atotcuprinzatoare.

Cursul – Managementul Initiativelor in Business este proiectat astfel incat sa ofere o imagine holistica privind etapele parcurse de initiativele de business. Sunt definite in mod structurat transformarile prin care initiativa se cristalizeaza intr-un business case, proiect si, in final, solutia care este exploatata.

Cum va poate ajuta Managementul Initiativelor in Business?

In primul rand veti intelege si veti invata cum:

  • Sa abordati cu succes toate fazele unui proiect
  • Sa analizati riscurile proiectului si necesitatea abordarii profesioniste a acestora
  • Sa analizati schimbarea prin prisma proiectului si a organizatiei
  • Sa construiti si sa dezvoltati echipe de lucru pe toata durata ciclului de viata.

Ca nota de final, succesul organizatiilor este legat de sustinerea initiativelor prin pregatirea personalului. Asa cum am precizat, creativitatea este o sursa care poate fi exploatata sistematic, printr-o insiruire logica de pasi. In vederea acestei pregatiri, cursul de Managementul Initiativelor in Business faciliteaza intelegerea fiecarei etape, de la idee la solutie exploatata.

Adauga comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *