Modul pertinent de a raspunde provocarilor proiectelor

Noua Certificare PMI-PBA

 

 

In demersul nostru de a puncta importanta analistului de business in cadrul proiectelor, vom pleca de la studiul realizat de Standish Group, care ne prezinta date de o importanta covarsitoare pentru evolutia proiectelor de la initiere la finalizare.

Pentru a ajunge la aceste date, au fost intervievati 365 de manageri de firme mari, medii si mici din diverse industrii din America:  banci, securitate, vanzari, unitati medicale, distributie, productie, asigurari, servicii, organizatii locale, statale si federale.shutterstock_108980381

Rezultatele arata ca problemele cu care se confrunta firmele care implementeaza proiecte tin de cost, timp si nerespectarea caracteristicilor si functiilor stabilite initial, in faza de planificare a proiectului.

Astfel, bugetul este depasit in medie cu 189% din costul proiectului estimat in faza de debut, abaterea de grafic de lucru este mai mare cu 222% din ceea ce s-a planificat initial, iar in ceea ce priveste proiectele finalizate, doar un sfert dintre acestea sunt implementate cu caracteristicile si functiunile initiale.

Ne punem intrebarea: care este cauza principala a acestor abateri? Pentru neincadrarea in cost si timp, managerii intervievati au enumerat lipsa a 3 elemente:

  • Implicarea utilizatorului/beneficiarului
  • Suportul managementului executiv
  • Cerintele clar definite

Dar pentru nerespectarea caracteristicilor si functiunilor stabilite initial nu s-a mentionat clar nicio cauza. Din experienta, unul dintre cele mai importante motive pentru care nu este respectata esenta proiectului consta in modul in care se realizeaza culegerea datelor. Desi pare usor de adresat intrebari pentru a definii cerintele clientului, de cele mai multe ori apare o inegalitate intre produsul/serviciul dorit de client si cel imaginat de furnizor.

Conform tabelului de adevar, o singura combinatie,  din cele 4 existente, si anume, ipoteza adevarata si rationament adevarat,  are rezultat pozitiv. Prin urmare, in cazul nostru, pentru a obtine rezultatul planificat avem nevoie de cerinte definite corect si de practici de implementare adecvate. De la aceste nevoi s-a formulat ideea de a aduce impreuna analiza de busines si managementul de proiect sub forma PMI-PBA.

Mai mult decat atat, U.S Bureau of Labor Statistics anunta o crestere a cererii pentru functia de analist de business la nivel international cu 19% pana in anul 2022. Aceasta tendinta presupune si o crestere a nevoii de insusire a unor abilitati profesionale. Mai mult decat atat, utilizarea analizei de business in cadrul proiectelor si programelor faciliteaza implementarea schimbarii si indeplinirea obiectivelor strategice de catre companii.

In concluzie, PMI-PBA evidentiaza expertiza in business, reflecta abilitatea  de a lucra eficient cu stakeholderii in vederea definirii corecte a cerintelor de business, defineste forma iesirilor din cadrul proiectelor si sustine succesul organizational.

Adauga comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *