10 Idei care ne fac să înțelegem aplicabilitatea principiilor Lean Six Sigma

    Mircea Mihai

    Puteți susține că multe dintre aceste puncte sunt simple, evidente și pur și simplu de bun simț. Vestea bună este că sunt. Vestea nu atât de bună este că într-o lume în care suntem deseori așteptați să livrăm mai multe proiecte de îmbunătățire incrementală și câștiguri de eficiență, aceste sfaturi valoroase sunt ușor uitate.

    În organizațiile în care munca de îmbunătățire a proceselor este oferită doar prin viu grai și este considerată plăcută, orice deficiențe sunt adesea agravate. Drept urmare, lupta disperată pentru a păstra îmbunătățirea continuă a agendei corporative eclipsează uneori căile sistematice și gândite de urmat pentru cei implicați direct în programe.

    1. Toți avem clienți și toți suntem clienți

    Nu uitați niciodată că aveți clienți, dar că sunteți și client. Dacă doriți să reușiți în orice proiect, este important să fiți în avans cu privire la ceea ce aveți nevoie de la sponsor, colegi, proprietari de procese, departamente conexe sau alți furnizori. Aceasta include perioade de timp pentru când aveți nevoie de ajutorul lor. Comunicați întotdeauna aceste nevoi în mod clar și explicați impactul asupra proiectului dvs. și a organizației în cazul în care vreunul dintre furnizorii dvs. eșuează. În felul acesta, cei care sunt critici pentru succesul tău nu pot adopta un set de gânduri „fără impact, deci fără probleme dacă nu dau”.

     

    În cele din urmă, doar în cazul în care aveți nevoie de unul, aveți la dispoziție un plan de urgență.

    1. Ține-ți ochii deschiși pentru noi oportunități de dezvoltare

    Nu veți lucra întotdeauna la proiecte care schimbă strategia, dar de obicei există posibilitatea de a face mici îmbunătățiri peste tot. Aducând în mod regulat mici îmbunătățiri, veți asista la un proces semnificativ mai capabil pe termen lung. Suma părților poate fi mai mare decât întreaga.

     

    Având în vedere progresele în tehnologie, cele mai bune practici și schimbarea nevoilor clienților, va exista întotdeauna o modalitate mai bună. Deci, asigurați-vă că căutați în permanență aceste oportunități și încurajați-i pe alții să facă același lucru.

    1. Toată lumea este ocupată, iar efo

    2. rtul necesită un scop

    Dacă doriți ca cineva să facă un efort suplimentar, va trebui să îi oferiți un motiv bun. Asta înseamnă că trebuie să fii absolut clar cu privire la ce vrei și când vrei – și să le asortezi cu motivul pentru care vrei și cu impactul direct pe care îl va avea asupra părților interesate (inclusiv pe cei pe care îi urmărești pentru asistență).

    Dacă colegii dvs. nu înțeleg meritele destinației pe care o căutați, nu vă vor alătura în călătorie și cu siguranță nu vă vor ajuta să împărțiți sarcina.

    1. Schimbarea necesită să atragi ambele forte, inima și creierul

    Într-o lume a proiecte

    lor concurente și a resurselor din ce în ce mai limitate, chiar și ideile grozave trebuie vândute și vândute din nou. Păstrați întotdeauna părțile interesate și ceea ce le face să bifeze în minte și prezentați continuu de ce ideea dvs. este atractivă – în special pentru ei.

     

    Încorporați legea Pareto și creați strategia părților interesate în așa fel încât proiectul dvs. să se încadreze în 20% din activități care vor fi percepute ca având un impact maxim. Nu ar trebui să fie depusă la majoritatea proiectelor de schimbare care nu vor fi preluate sau explorate.

    1. O analiză complexă necesită o soluție simplă

    Analiza este călătoria ta și concluziile tale destinația. Cu toate acestea, pentru părțile interesate de afaceri, indiferent cât de interesantă este călătoria dvs., este destinația pe care trebuie să o știe. Cu cât concluziile dvs. sunt mai simple, cu atât veți obține mai rapid ștampila lor de aprobare. Expuneți mai întâi concluziile no

    astre și folosiți analiza pentru a vă susține. Păstrați-l întotdeauna simplu și asigurați-vă că prioritățile dvs. de comunicare sunt în această ordine.

    1. Ai nevoie de un susținător pentru a merge mai departe

    Când mersul devine greu, chiar și cei duri au nevoie de sprijin. Cu susținători puternici alături, implementarea schimbărilor organizaționale va fi mai ușoară. În mod ideal, avocații dvs. ar trebui să includă directori, conduceri superioare, campioni și sponsori ai proiectelor, precum și formatori de opinie la toate nivelurile.

    Dacă acești potențiali avocați nu sunt de partea ta, trebuie să afli de ce și să vezi ce se poate face pentru a-și alinia op

    iniile cu ale tale. Acest lucru vă va ajuta să vă atingeți obiectivele mai repede și să obțineți susținerea corectă de la început. Lucrați la acest lucru cât mai devreme posibil pentru a evita viitoarele standuri de proiecte și pentru a minimiza frustrarea.

    1. Perseverența trebuie admirată, dar până într-un punct

    Dacă este nevoie de mult efort și timp pentru a-ți dovedi punctul de vedere, asigură-te că merită – pentru tine și sponsor. Perseverența este o calitate admirabilă și crucială pentru succes, dar este important să știți câ

    nd să o lăsați să meargă mai departe. Poate că va trebui uneori să vă investiți pasiunea în proiecte alternative pentru a vă asigura succesul pe termen lung, deci asigurați-vă că rămâneți flexibil.

    1. Comunică frecvent și mereu cere feedback

    Necesitatea comunicării poate părea evidentă, dar este important să vă asigurați că este un proces bidirecțional. Uneori, feedback-ul mic sau deloc indică acordul, dar poate însemna, de asemenea, că mesajul dvs. nu a ajuns la nivelul potrivit sau pur și simplu a fost ignorat. Nu este ușor acceptată în orga

    nizații, schimbarea este adesea privită ca fiind prea dificilă sau respinsă fără a fi luată în considerare.

    Dacă trebuie să vă adaptați sau să vă puneți ideile în așteptare, așa să fie. Planurile întârziate care trebuie modificate sunt mai bune decât sugestiile neevaluate îngropate fără urmă.

    1. Perspectiva este importantă, dar a ta este doar una din multe altele

    Dacă nu explorați părerile părților interesate, nu veți înțelege niciodată motivele acestora. Și dacă nu le înțelegeți mot

    ivele, este puțin probabil să generați schimbări. Este important să se ia în considerare contextul, experiența, politica, prioritățile, țintele, interesele proprii, neînțelegerile și culoarea perspectivelor fiecăruia. De multe ori agendele reale pot rămâne ascunse.

     

    Așadar, cunoaște-ți părțile interesate, explorează-le perspectivele și, cel mai important, arată că îți pasă. Este posibil să nu obțineți întotdeauna întregul adevăr sau toate gândurile lor, dar veți fi mai aproape dacă întrebați decât dacă nu.

    Odată ce înțelegeți cu adevărat perspectivele părților interesate, sunteți în stare bună să lucrați la punctele patru și șase.

    1. Folosiți instrumente de îmbunătățire pentru a adăuga valoare și nu doar pentru a bifa căsuțele de pe listă

    La fel ca în majoritatea lucrurilor din viață, este important să folosiți instrumentele potrivite din cutia dvs. de instrumente pentru proiectele Lean Six Sigma și nu doar să utilizați tehnici de dragul lor. Veți afla cum să utilizați instrumentele în mod optim prin încercări și erori, experiență post-antrenament și demonstrând înțelegerea tehnicilor pentru certificarea Belt. După ce ați selectat instrumentele potrivite, veți fi surprins de calitatea și viteza de progres pe care o puteți face. În mod similar, utilizați DMAIC (metodologia Six Sigma) numai acolo unde este justificat. Dacă soluția este evident evidentă, atunci „du-te și fă-o”.

    Deși proiectele și activitățile de îmbunătățire trebuie să fie robuste, acest lucru nu implică necesitatea unei mari complexități sau a unei analize profunde în toate ocaziile. Mai simplu este mai bun – și amintiți-vă întotdeauna că supra-procesarea este clasificată drept una dintre cele șapte deșeuri mortale din Lean Six Sigma.

    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Organizează o simulare pentru echipa ta
    Organizează o simulare pentru echipa ta