Vrei să devii BA? Află cum!

    Mircea Mihai

     

    Ce este un analist de afaceri?

    Pe scurt, BA utilizează date pentru a îmbunătăți productivitatea unei companii. Prin utilizarea instrumentelor, tehnicilor și software-ului, aceștia analizează nevoile afacerii și operațiunile curente, apoi își dau seama cum să îmbunătățească afacerea, astfel încât aceasta să își poată atinge obiectivele.

     

    Ce fac analiștii de afaceri?

    BA lucrează ca intermediar între partea „tehnică” a afacerilor și management. Întreprinderile moderne se bazează foarte mult pe software și informații pentru a face afaceri. Cei care ocupă funcții de conducere pot să nu aibă timp sau abilități tehnice necesare pentru a colecta și a înțelege toate informațiile care plutesc în jur.

     

    BA lucrează pentru a capta aceste informații și a le prezenta managerilor într-un mod ușor de înțeles. Într-o zi s-ar putea să alegeți să intervievați clienții pentru feedback, în altă zi s-ar putea să vă uitați la finanțe și cheltuieli pentru a vă asigura că banii sunt investiți cu înțelepciune.

     

    BA sunt, de asemenea, însărcinați cu distilarea acestor informații în rapoarte ușor de înțeles. Puteți alege să utilizați diagrame, grafice sau alte instrumente vizuale. A face acest lucru într-un mod simplu, deși nu exclude accidental o fațetă importantă a informației, este o altă abilitate importantă a analistului de afaceri.

     

    Responsabilități BA:

    • Adunarea cerințelor.
    • Modelarea cerințelor.
    • Documentația privind cerințele.
    • Solicitarea modificărilor funcționale.
    • Testarea modificărilor funcționale.
    • Coordonarea testului de acceptare a utilizatorului (UAT).
    • Legătura cu echipele tehnice.
    • Analiști de date

     

    În timp ce analiștii de afaceri se concentrează în general pe colectarea de informații prin comunicarea cu clienții, părțile interesate și clienții, analiștii de date obțin în general informații prin intermediul acestora, ați ghicit – date.

     

     

    Analiștii de afaceri nu necesită abilități de programare (deși cu siguranță arată bine pe un CV dacă aveți). Cu toate acestea, analiștii de date operează în cadrul unor departamente extrem de tehnice și sunt de obicei mai calificați decât dezvoltatorii IT cu care lucrează.

     

    Analiștii de date necesită abilități tehnice puternice, în timp ce analiștii de afaceri necesită abilități puternice de leadership și comunicare.

     

    Abilități de carieră BA

    Dacă fișa postului de mai sus pare interesantă (și este, încredeți-ne), va trebui să începeți cu câteva condiții prealabile înainte de a vă putea gândi chiar să aplicați pentru primul dvs. rol BA:

     

    Împrospătează-ți CV-ul

    Dacă doriți să lucrați ca analist de afaceri, trebuie să aveți 6 abilități de bază. Asigurați-vă că le evidențiați în CV-ul dvs., recrutorii vor căuta întotdeauna acestea pentru a vă asigura că un solicitant „bifează toate casetele” în nici o ordine specială, acestea sunt:

     

    1. Abilități de management

     

    BA lucrează de obicei alături de managerii de proiect și, deși aceștia sunt răspunzători de obicei de către consiliul de proiect, în general veți fi liberi să acționați ca propriul dvs. șef și s-ar putea să vi se ofere chiar autoritatea de a face mici modificări fără o aprobare mai mare.

     

    Ca atare, veți avea nevoie de câteva abilități de gestionare de bază pentru a vă gestiona în mod eficient toate responsabilitățile. Arătați angajatorilor că aveți ce e nevoie pentru a colecta cerințe, pentru a obține semnarea aprobărilor, pentru a participa la întâlniri și pentru a gestiona părțile interesate dificile, fără a fi nevoie de supraveghere constantă.

     

    1. Abilități de comunicare

     

    Probabil cea mai importantă abilitate a unui BA, trebuie să le arătați recrutorilor că puteți comunica în mod clar cerințele clienților, apoi să transmiteți feedback-ul lor echipelor tehnice.

     

    Gândiți-vă la această parte a rolului dvs. ca la un „traducător” (ceea ce nu este departe de adevăr). Vei vorbi cu zeci de oameni, fiecare având un rol, o educație și o specializare diferite. Ceea ce are un sens perfect pentru unul ar putea fi o mizerie de neînțeles pentru altul.

     

    Abilitățile verbale bune sunt doar jumătate din puzzle, de asemenea, va trebui să puteți scrie clar și concis. BA are nevoie să ia un document de 300 de pagini și să îl rezume într-un raport de 1 pagină care acoperă fiecare informație importantă.

     

    1. Abilități de negociere

     

    Abilitățile de negociere și comunicare merg mână în mână. În calitate de BA, nu veți vorbi doar cu clienții, ci va trebui să negociați acorduri dificile cu părțile interesate care să lase ambele părți mulțumite de acord.

     

    Va trebui să găsiți compromisuri și să ieșiți din situațiile complicate. Având o inteligență rapidă, bunele maniere și cunoștințele despre meseria dvs. fac parte din ceea ce are nevoie un BA pentru a naviga în unele dintre dificultățile rolului.

     

    1. Abilități analitice

     

    Acest lucru este de la sine înțeles – trebuie să puteți analiza informații din mai multe surse și apoi să decideți cum să luați măsurile adecvate.

     

    Mai mult decât date, va trebui să vă uitați și la performanțele dvs. anterioare, pentru a vedea ce soluții au funcționat conform intenției și care nu au îmbunătățit strategia dvs. în viitor.

     

    1. Abilități de rezolvare a problemelor

     

    BA-urile au sarcina de a rezolva probleme critice de afaceri și de a oferi cea mai bună soluție posibilă în orice context dat.

     

    Nu este întotdeauna posibil să livreze cu ușurință nevoile afacerii și, având în vedere complexitatea multor companii moderne, rareori există doar o singură cauză a unei singure probleme.

     

    O să aveți nevoie să știți cum să abordați problemele la toate nivelurile de afaceri de la clienți până la conducerea superioară. S-ar putea să fii chemat să îți asumi un rol HR și să rezolvi disputele între membrii echipei individuale.

     

    1. Cunoștințe tehnice

     

    Toți analiștii de afaceri necesită anumite abilități tehnice, așa cum am spus, există o diferență între analiști de date și de afaceri, dar va trebui totuși să știi cum să folosești Excel și alte instrumente de bază.

     

    Dacă doriți cu adevărat să impresionați recrutorii, luați în considerare urmarea unui curs SQL. Împerecheați aceste cunoștințe cu unele instrumente de proiectare vizuală, cum ar fi Microsoft Visio și poate o suită de management online de bază și sunteți sigur că vă atrageți atenția!

     

    Calificări de analiză a afacerii

    Realitatea rolurilor BA în care majoritatea oamenilor „cad” în ele. Adică, majoritatea nu caută în mod activ roluri BA, poziția unui analist de afaceri se întâmplă doar să fie calea naturală a progresului în carieră a multor roluri din industria IT.

     

    Acest lucru are sens atunci când luați în considerare cantitatea de informații specifice industriei solicitate de BA. Faceți o treabă suficient de lungă și veți avea o idee bună despre cum să îi ajutați pe ceilalți să o facă la fel de bine ca dvs.

     

    Dacă nu doriți să vă îndreptați spre un rol BA de jos în sus, aveți nevoie de ceva suplimentar pentru a le arăta angajatorilor că aveți cunoștințele necesare.

     

    Vestea bună este că nu trebuie să petreceți ani studiind în învățământul terțiar pentru a vă califica. Nu este necesar un grad specific pentru a fi analist de afaceri.

     

    Acestea fiind spuse, dacă aveți o diplomă în inginerie informatică, un master sau, mai bine spus, și o licență în Inginerie, ar trebui să intrați cu ușurință într-o carieră BA.

    În lipsa acestora, puteți opta oricând pentru un curs de formare acreditat pentru analisti de afaceri. Aceste cursuri variază de la cele care vă vor învăța informații generale despre profesie, până la cele care vă vor ghida prin practici și tehnici individuale utilizate în analiza afacerilor.

    Pașii următori

    Acum, că aveți o înțelegere aproximativă a ceea ce face un bun candidat la BA, putem planifica următorii pași către primul dvs. rol BA:

     

    1. Implică-te în proiecte astăzi!

     

    În lumea afacerilor se întâmplă întotdeauna ceva. Dacă sunteți angajat în prezent, întrebați-vă managerul dacă există proiecte la care vă puteți alătura într-un rol de asistență.

     

    Acest lucru vă va oferi o șansă bună de a învăța frânghiile direct, chiar dacă nu aveți nimic de contribuit la început, scufundându-vă într-un mediu de proiect vă va oferi o înțelegere a rolurilor și sarcinilor îndeplinite de dezvoltatorii din industria dvs.

     

    Dacă nu sunteți angajat, va trebui să luați lucrurile în mâna voastră. Căutați organizații non-profit și faceți voluntari. Probabil că nu veți fi plătit, dar veți avea ocazia să lucrați alături de indivizi cunoscuți și pasionați, care vor fi mai mult decât fericiți să vă aibă la dispoziție pentru plimbare.

     

    1. Îmbunătățiți-vă abilitățile tehnice

     

    După cum am menționat, instrumente precum Microsoft Visio sunt unelte BA la alegere. Alegeți o selecție de instrumente utilizate în mod obișnuit (o căutare rapidă pe Google ar putea să vă ofere o idee mai bună sau puteți solicita sfaturi BA-urilor din afacerea dvs.) și primiți instruire!

     

    Veți descoperi că aproape fiecare instrument popular are un curs de formare asociat, dintre care majoritatea sunt gratuite.

     

    Când ați terminat, asigurați-vă că vă actualizați CV-ul, evidențiindu-vă noile abilități tehnice

     

    1. Găsiți întotdeauna modalități mai bune de lucru

    A intra în mentalitatea corectă este jumătate din provocarea de a fi BA.

     

    Nu stați acolo repetând aceleași sarcini zi de zi. La serviciu sau acasă, căutați întotdeauna modalități mai eficiente de a vă petrece ziua.

     

    Cu cât îți îndeplinești mai repede sarcinile, cu atât vei avea mai mult timp să te implici în proiecte la locul de muncă.

     

    Cu cât câștigi mai repede experiență în proiect, cu atât vei obține mai repede primul tău rol BA!

     

    1. Aplicați pentru roluri BA

    Dacă ați urmat pașii de mai sus și ați obținut certificările profesionale, este timpul să începeți să solicitați roluri.

     

    Luați în considerare proiectarea CV-ului dvs. de către un profesionist. Este primul contact pe care îl veți avea cu un angajator, asigurați-vă că faceți o primă impresie bună!

     

    Dacă depășești acest prim obstacol, va trebui să te pregătești pentru a asista la interviu. Citiți mai jos pentru ghidul nostru pentru interviurile BA.

     

    Pregătirea interviului

    Iată doar câteva întrebări pe care vi le-ați putea pune atunci când sunteți intervievat pentru un rol BA. Înțelegeți aceste lucruri și veți obține nu numai o bună înțelegere a cunoștințelor pe care le solicită de obicei un BA, dar, dacă sunteți înșelați, este un semn bun că există câteva domenii ale propriei înțelegeri care trebuie îmbunătățite!

     

    Aceste întrebări pot părea puțin intimidante, dar dacă obțineți cu succes o calificare BA prin instruirea noastră, veți fi mai mult decât gata!

     

    Q1. Ce instrumente ați folosi un analist de afaceri pentru a vă face treaba bine?

    Aceasta este o întrebare comună concepută pentru a vă testa abilitățile tehnice de bază și familiarizarea cu instrumentele software standard BA. Adaptați-vă răspunsul pentru a vă evidenția propria experiență și abilități unice.

     

    Exemplu de răspuns: “Folosesc instrumente precum suita Microsoft Publishing Word, Excel, PowerPoint și Visio. Înțeleg, de asemenea, SQL, care este util atunci când trebuie să analizez date care ar depăși Excel.”

     

    Q2. Cum te-ai descurca cu un factor interesat?

    O altă întrebare obișnuită pentru a vă testa capacitatea de a comunica și de a negocia compromisul. Întrebări contextuale ca aceasta măsoară și abilitățile dvs. de rezolvare a problemelor.

     

    Când răspundeți, includeți întotdeauna un exemplu cu care v-ați confruntat la locul de muncă. De asemenea, puteți utiliza cadre precum răspunsurile la interviu STAR pentru a vă structura răspunsurile:

     

    Situație: explicați pe scurt problema cu care ați avut de-a face.

    Sarcină: Explicați-vă rolul.

    Acțiune: explicați ce ați făcut pentru a rezolva problema.

    Rezultat: Explicați cum acțiunile dvs. au dus la un rezultat pozitiv.

     

    Exemplu de răspuns: „Am avut odată un client care a simțit că a primit datele incorecte. Rolul meu a fost să colectez aceste date. Am decis să aduc problema în atenția superiorilor mei. După discuții suplimentare, am stabilit un atelier săptămânal cu consultanți de afaceri pentru a ne ajuta clienții să interpreteze datele menționate în restul proiectului. ”

     

    Q3. Explicați-vă înțelegerea interogărilor SQL

    SQL este limbajul standard al bazelor de date relaționale. Deși un BA nu are nevoie de abilități tehnice avansate, unele abilități sunt considerate obligatorii (în funcție de afacere sau industrie).

     

    Vi se poate cere să explicați elementele declarațiilor SQL în timpul unui interviu. Folosiți ocazia pentru a vă demonstra cunoștințele și a oferi un exemplu despre modul în care ați folosit SQL pentru a vă ajuta în sarcinile anterioare.

     

    Exemplu de răspuns: „Instrucțiunile SQL includ DDL (Data Definition Language), DML (Data Manipulation Language), DCL (Data Control Language) și TCL (Transactional Control Language) utilizate pentru a controla accesul, inserarea, ștergerea și modificarea date. Am folosit SQL pentru a urmări achizițiile clienților, ajutându-mi afacerea să ia decizii importante cu privire la produsele viitoare. ”

     

    Q4. Care sunt avantajele și dezavantajele raportării analitice?

    Ca BA, trebuie să înțelegeți avantajele și limitările raportării analitice.

     

    Utilizați această întrebare pentru a vă demonstra gândirea critică și abilitățile analitice, arătând modul în care utilizați datele pentru a crea recomandări.

     

    Exemplu de răspuns: „Cel mai important aspect al raportării analitice este capacitatea de a rezolva probleme și de a lua decizii pe baza informațiilor empirice. Datele în sine nu pot rezolva probleme, dar vă pot ajuta să luați deciziile de afaceri corecte atunci când sunt analizate. Chiar dacă anumite decizii o fac nu produce rezultatele dorite, datele vă permit să învățați din greșeli și să continuați să îmbunătățiți. Raportarea analitică oferă informații tangibile cu care să creați o strategie. ”

     

    Q5. Numiți două diagrame utile pe care le-ați putea folosi ca BA și cum vă afectează munca.

    Aceasta este o întrebare destul de simplă adresată pentru a vă asigura că sunteți familiarizat cu documentația standard BA. Din nou, utilizați cadrul de răspuns STAR pentru a vă structura răspunsul pentru puncte bonus!

     

    Exemplu de răspuns: „Prefer să folosesc Diagrame de activitate și Diagramele de caz de utilizare. Diagramele de activitate ajută la vizualizarea activităților care au loc în diferite departamente. Le folosesc pentru a arăta cine interacționează cu orice sistem dat și ce realizează prin aceasta. Diagramele de caz de utilizare sunt util când trebuie să afișez cerințele funcționale ale unui sistem dat, acest lucru îmi permite să iau decizii în cunoștință de cauză atunci când proiectez prioritățile de dezvoltare. “Exemplu de răspuns: „Prefer să folosesc Diagrame de activitate și Diagramele de caz de utilizare. Diagramele de activitate ajută la vizualizarea activităților care au loc în diferite departamente. Le folosesc pentru a arăta cine interacționează cu orice sistem dat și ce realizează prin aceasta. Diagramele de caz de utilizare sunt util când trebuie să afișez cerințele funcționale ale unui sistem dat, acest lucru îmi permite să iau decizii în cunoștință de cauză atunci când proiectez prioritățile de dezvoltare. “

     

    Pentru a aprofunda toate aceste lucruri vă așteptăm la cursul nostru: https://exelo.ro/cursuri/business-analysis/

    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Organizează o simulare pentru echipa ta
    Organizează o simulare pentru echipa ta