Elicitarea Cerințelor și Evaluarea Soluției
Participați la training…
Daca vreți să evitați situația de mai jos:
DRUMUL DE LA CONCEPT LA LIVRARE
CONTEXT ȘI ABORDARE
ELICITAREA CERINȚELOR ȘI EVALUAREA SOLUȚIEI
Adesea întâlnim situații în care avem dificultăți în extragerea cerinţelor şi, ulterior în elaborarea şi validarea (testarea) a soluţiilor (astfel încât cerinţele de business să fie satisfăcute).
Programul de training de mai jos contribuie la eficientizarea acestor procese şi la introducerea lor sub control.
CE VEȚI ÎNVĂȚA
- Să construiți şi evaluați unui raport argumentativ;
- Să planificați, gestionați, analizați, documentați şi comunicați cerinţele;
- Să conduceți interviuri eficiente individuale și analize de grup şi să aplicați chestionare;
- Să organizati si sa sortati cerintele si informaţiile relevante;
- Să validadti cerintele;
- Să obţineți acceptul TUTUROR stakeholderilor pe un set de cerinte;
- Să verificați îndeplinirea cerinţelor;
- Sa mentineti trasabilitatea cerintelor in raport cu nevoile care le-au generat;
- Să generati valorificați informațile și să generați o soluție cuprinzătoare
- Să modelați și să validați o soluție
- Să verificați implementarea unei soluții
Ce spun participanții!
Eu mi-am regândit afacerea după terminarea cursului de Elicitare…Mă rog, încă lucrez la asta. Cam tot ce fac încerc să filtrez prin prisma lucrurilor reținute la curs. E efectiv un update de firmware pt mine 🙂
Mitruț Stănoiu | CEO Web Logistics
Elicitarea și Evaluarea Soluției reprezintă pentru mine o temă curentă. Clienții vor măsurarea rezultatelor, iar pentru asta avem nevoie de o referință privind așteptările și instrumente de măsurare adecvate. Trainingul în sine a fost o suită de momente de ”aha”. Exemplele aduse de Iustin fiind de un real folos.
Radu Zlatianu | Digital Business Director Sincos
Cursul “Elicitarea Cerințelor / Evaluarea Soluției” reprezintă un instrument util pentru înțelegerea teoretică a conceptelor care stau la baza noțiunilor de “cerință” și de “soluție”.
Prin utilizarea unui mod de prezentare dinamic, alternând între bune practici și experiențe personalizate din multiple domenii de activitate, cursul reușește să construiască un arc narativ prin intermediul căruia ajută, cu siguranță, la împământarea conceptelor teoretice în viața de zi cu zi, oferind, în același timp, și mecanismele necesare pentru creșterea adaptabilității informațiilor la contextul fluid al fiecăruia.
Îl recomand și îl consider unul dintre cele mai interesante și utile cursuri la care am participat până în prezent.
Alexandru Ionascu | National Operations Manager
ELICITAREA CERINȚELOR
Training
Aprofundarea metodei de elicitare (impreună cu tehnici și instrumente aferente)– curs teoretic cu conținut mare de interactivitate și exerciții.
4 sesiuni de 3 ore
Atelier de lucru
Follow- up sub forma de Workshop – atelier de lucru în care proiectele primite ca temă după curs (și aplicate în practică curentă) să fie analizate critic iar rezultatele ameliorate.
1 sesiune de 3 ore
EVALUAREA ȘI VALIDAREA SOLUȚIEI
Training
Aprofundarea tehnicilor și metodelor utilizate în procesul de elaborare a soluției (bazată pe cerinte elicitate, validate și aprobate). Similar cu precedentul, și acest curs va avea un pronunțat caracter aplicativ.
4 sesiuni de 3 ore
Atelier de lucru
Follow-up sub forma de Workshop în care proiectele vor fi analizate critic și rezultatele ameliorate.
1 sesiune de 3 ore
De ce Elicitarea cerințelor și Evaluarea Soluției?
O cauză importantă a esuării proiectelor este capturarea defectuoasa a cerintelor și, ulterior nealinierea între aceste cerințe și soluția aleasă spre implementare.
Iar tendintele de integrare intre analiza de business, managementul cerintelor si managementul de proiect sunt vizibile in ultimii ani.
Surse de dificultate în elicitarea soluției:
- Cerințele nu sunt disponibile în formă explicită
- Fiecare sursă vine cu un pachet parțial de cerințe
- Apar contradicții privind cerințele din diverse surse
- ”Cunoașterea tacită” este greu de proiectat în cuvinte (”noi știm să facem”)
- Oamenii au dificultăți în a descrie ceea ce fac în mod curent
- Este dificilă Observarea
- Responsabilii de proces sunt prea ocupați cu menținerea în funcțiune a sistemului curent
- Prezența unui observator poate schimba întreg contextul
- Pot apărea prejudecăți, părtiniri, distorsiuni
- Este posibil ca oamenii să nu aibă libertatea (sau să perceapă că nu au libertatea) să vă spună ce trebuie să știți
- Este posibil ca oamenii să nu vrea să vă spună ce trebuie să știți
- Rezultatul îi va afecta, deci pot încerca să te vă influențeze (agende ascunse).
Surse de dificultate în evaluarea soluției:
- Probleme în translatarea cerințelor în funcționalități și definirea de scenarii de test corecte și complete
- Lipsa de disponibilitate / implicare a stakeholderilor
- Timpul redus disponibil pentru această activitate (mai ales dacă au apărut abateri pe alte activități)
- Ambiguități permise în etapa de elicitare care acum se transformă în probleme
- Schimbări obiective de context care nu au fost aflate în timp util
- Schimbarea de perspectivă a unor stakeholderi
- Surprize legate de integrarea cu alte soluții sau funcționarea defectuoasă a ansamblului.