13-14-15, 20-21-22 mai., 9:00-12:30
Leadership și Comunicare în Proiecte
- Cursul se adresează oricărei persoane dornice de dezvoltarea abilităților de management și leadership.
Conducerea unui proiect de succes presupune mult mai mult decât programări în timp, şabloane şi documentaţie, aceasta face apel şi la o serie de abilităţi puternice de relaţionare astfel încât să se poată lucra în mod eficient cu membrii echipei indiferent de rolul pe care aceştia îl îndeplinesc.
Abilităţile pe care le veţi dezvolta cu ajutorul acestui seminar vă vor da posibilitatea să determinaţi în mod clar aşteptările stakeholderilor şi să creaţi un plan de comunicare managerială pentru orice proiect. Pe parcursul acestui program veţi exersa negocierea resurselor (achiziţionare şi păstrare), crearea unei atmosfere solide în cadrul echipei dumneavoastră şi cum să adoptaţi stilul de leadership potrivit diferitelor contexte ce pot surveni în viaţa reală. Veţi învăţa cum trebuie tratat conflictul, cum să vă stabiliţi priorităţile şi cum să aplicaţi un proces sistematic de rezolvare a problemelor. Cu ajutorul studiilor de caz veţi deprinde modalităţile prin care se construieşte o atmosferă motivatoare pentru echipa dumneavoastră, cum să delegaţi în mod eficient, cum să prezidaţi şedinţe eficiente şi, în final, cum să vă dirijaţi propriul proiect spre succes.
- Rolurile şi responsabilităţile unui manager de proiect
- Comunicarea şi resursele umane;
- Rolul managerului de proiect şi a stakeholderilor cheie;
- Politicile şi protejarea proiectului.
- Construirea unui plan eficient de comunicare
- Metode de comunicare interpersonală;
- Abilităţi de ascultare;
- Analiza intereselor stakeholderilor;
- Raportarea performanţelor.
- Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi managementul matricial
- Organizaţii matriciale puternice şi organizaţii matriciale slabe;
- Roluri în managementul de proiect;
- Negocierea pentru noi resurse şi negocierea pentru păstrarea resurselor existente;
- Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi licitarea lor.
- Abilităţi de influenţare şi negociere pentru managerii de proiect
- Principiile puterii;
- Modele de influenţare;
- Formele negocierii;
- Pregătirea unei negocieri.
- Echipe multiculturale şi echipe externe
- Cele şase etape ale unei echipe de proiect de succes;
- Dezvoltarea competenţei culturale;
- Comunicarea între culturi diferite;
- Conducerea echipelor de proiect aflate la distanţă.
- Leadership
- Teorii;
- Cele patru stiluri ale liderilor de proiect eficienţi;
- Folosirea stilului potrivit;
- Leadershipul şi luarea deciziilor.
- Conflictul în cadrul echipei
- Rolul managerului de proiect într-un conflict;
- Indicii, simptome şi cauze ale conflictului;
- Cinci tehnici de soluţionare a conflictelor;
- Tratarea membrilor furioşi ai echipei.
- Stabilirea priorităţilor stakeholderilor
- Priorităţi conflictuale în şi pe parcursul proiectelor;
- Fixarea unor priorităţi de constrângere cu stakeholderii;
- Remedierea conflictelor şi histograma normelor realizate;
- Schimbarea priorităţilor corporaţiei şi impactul asupra proiectului dumneavoastră.
- Soluţionarea problemelor şi luarea deciziilor
- Un model în şapte paşi;
- Presupuneri şi fapte;
- Generarea de alternative;
- Pregătirea implementării.
- Motivarea
- Teorii;
- Rolul managerului de proiect;
- Construirea unui mediu motivator pentru echipă.
- Abilităţile unui manager de proiect în procesul delegării
- De ce nu delegăm;
- Avantaje şi dezavantaje;
- Delegarea sarcinilor uşoare;
- Delegarea unor sarcini provocatoare.
- Conducerea unor şedinţe de proiect eficiente
- Stabilirea scopului;
- Conducerea sesiunilor de brainstorming sau pregătirea şedinţelor;
- Oameni dificili într-o şedinţă;
- Conducerea unor şedinţe cu echipe externe.
- Stresul şi echipa de proiect
- Indicii, simptome şi cauzele stresului;
- Cele şapte chei de combatere a stresului;
- Strategii de a face faţă;
- Creaţi propria listă de control al stresului.
- 3 zile
- Management de Proiect Aplicat
- Managementul riscului;
- Abilităţi de Management și Leadership.
- Descrierea
-
- Cui se Adresează
-
- Cursul se adresează oricărei persoane dornice de dezvoltarea abilităților de management și leadership.
- Obiectivele
-
Conducerea unui proiect de succes presupune mult mai mult decât programări în timp, şabloane şi documentaţie, aceasta face apel şi la o serie de abilităţi puternice de relaţionare astfel încât să se poată lucra în mod eficient cu membrii echipei indiferent de rolul pe care aceştia îl îndeplinesc.
Abilităţile pe care le veţi dezvolta cu ajutorul acestui seminar vă vor da posibilitatea să determinaţi în mod clar aşteptările stakeholderilor şi să creaţi un plan de comunicare managerială pentru orice proiect. Pe parcursul acestui program veţi exersa negocierea resurselor (achiziţionare şi păstrare), crearea unei atmosfere solide în cadrul echipei dumneavoastră şi cum să adoptaţi stilul de leadership potrivit diferitelor contexte ce pot surveni în viaţa reală. Veţi învăţa cum trebuie tratat conflictul, cum să vă stabiliţi priorităţile şi cum să aplicaţi un proces sistematic de rezolvare a problemelor. Cu ajutorul studiilor de caz veţi deprinde modalităţile prin care se construieşte o atmosferă motivatoare pentru echipa dumneavoastră, cum să delegaţi în mod eficient, cum să prezidaţi şedinţe eficiente şi, în final, cum să vă dirijaţi propriul proiect spre succes.
- Conținutul
-
- Rolurile şi responsabilităţile unui manager de proiect
- Comunicarea şi resursele umane;
- Rolul managerului de proiect şi a stakeholderilor cheie;
- Politicile şi protejarea proiectului.
- Construirea unui plan eficient de comunicare
- Metode de comunicare interpersonală;
- Abilităţi de ascultare;
- Analiza intereselor stakeholderilor;
- Raportarea performanţelor.
- Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi managementul matricial
- Organizaţii matriciale puternice şi organizaţii matriciale slabe;
- Roluri în managementul de proiect;
- Negocierea pentru noi resurse şi negocierea pentru păstrarea resurselor existente;
- Stabilirea aşteptărilor stakeholderilor şi licitarea lor.
- Abilităţi de influenţare şi negociere pentru managerii de proiect
- Principiile puterii;
- Modele de influenţare;
- Formele negocierii;
- Pregătirea unei negocieri.
- Echipe multiculturale şi echipe externe
- Cele şase etape ale unei echipe de proiect de succes;
- Dezvoltarea competenţei culturale;
- Comunicarea între culturi diferite;
- Conducerea echipelor de proiect aflate la distanţă.
- Leadership
- Teorii;
- Cele patru stiluri ale liderilor de proiect eficienţi;
- Folosirea stilului potrivit;
- Leadershipul şi luarea deciziilor.
- Conflictul în cadrul echipei
- Rolul managerului de proiect într-un conflict;
- Indicii, simptome şi cauze ale conflictului;
- Cinci tehnici de soluţionare a conflictelor;
- Tratarea membrilor furioşi ai echipei.
- Stabilirea priorităţilor stakeholderilor
- Priorităţi conflictuale în şi pe parcursul proiectelor;
- Fixarea unor priorităţi de constrângere cu stakeholderii;
- Remedierea conflictelor şi histograma normelor realizate;
- Schimbarea priorităţilor corporaţiei şi impactul asupra proiectului dumneavoastră.
- Soluţionarea problemelor şi luarea deciziilor
- Un model în şapte paşi;
- Presupuneri şi fapte;
- Generarea de alternative;
- Pregătirea implementării.
- Motivarea
- Teorii;
- Rolul managerului de proiect;
- Construirea unui mediu motivator pentru echipă.
- Abilităţile unui manager de proiect în procesul delegării
- De ce nu delegăm;
- Avantaje şi dezavantaje;
- Delegarea sarcinilor uşoare;
- Delegarea unor sarcini provocatoare.
- Conducerea unor şedinţe de proiect eficiente
- Stabilirea scopului;
- Conducerea sesiunilor de brainstorming sau pregătirea şedinţelor;
- Oameni dificili într-o şedinţă;
- Conducerea unor şedinţe cu echipe externe.
- Stresul şi echipa de proiect
- Indicii, simptome şi cauzele stresului;
- Cele şapte chei de combatere a stresului;
- Strategii de a face faţă;
- Creaţi propria listă de control al stresului.
- Durata
-
- 3 zile
- Dezvoltare Ulterioară
-
- Management de Proiect Aplicat
- Managementul riscului;
- Abilităţi de Management și Leadership.
Leadership și Comunicare în Proiecte
Abilităţile pe care le veţi dezvolta cu ajutorul acestui seminar vă vor da posibilitatea să determinaţi în mod clar aşteptările stakeholderilor şi să creaţi un plan de comunicare managerială pentru orice proiect.
În cei peste 30 de ani de carieră, Marian a transformat și s-a transformat. Bursa obținută în 1999 pentru un masterat în administraţie publică la „John F. Kennedy School of Government” din cadrul Universității Harvard l-a făcut să treacă de la o carieră în domeniul militar și IT la preocupări de natură sistemică ale societății românești.
Este consultant și trainer procese de transformare organizațională de peste 15 ani, contribuind la rezultatele unor organizații precum: CEZ, ORACLE, SIEMENS, TENARIS, ELECTRICA, APANOVA, ARCELOR MITTAL, PETROM, ISTA, DAAS și RCS&RDS. Și pentru că procesele de transformare au nevoie de echipe pluridisciplinare și de încredere, a ales să facă parte din echipa EXELO (www.exelo.ro) de peste 8 ani.
În paralel cu activitatea de training și consultanță, este cadru didactic asociat la Universitatea București (consultanță de proces; Facultatea de Psihologie și Științele Educației) și Harvard Kennedy School (metode cantitative; programul de vară MPA-MC), dar și Președinte al Asociației Clubul Liderii Mileniului Trei (www.clublmt.ro/), un program educațional care sprijină dezvoltarea personală şi profesională a unei noi generații de lideri în România, capabilă să își asume și să declanșeze schimbarea prin curajul acțiunii civice.