4-7 nov., 15:00 – 18:30
Metode ale calității – Lean Kaizen și 5S
Metode ale calității – Lean Kaizen și 5S
Participanții vor avea posibilitatea să înțeleagă și experimenteze aceste principii și tehnici ale îmbunătățirii continue:
Kaizen: abordarea problemelor operaționale prin prisma îmbunătățirii continue;
Într-un context în care oportunitățile de creștere a producției și vânzărilor sunt tot mai reduse, obiectivul eficientizării activităților de producție capătă noi valențe. În acest sens o mai bună abordare a managementului costurilor, reducerea pierderilor și a stocurilor, managementul profitabil al furnizorilor, eliminarea întârzierilor la livrările către client și a provocărilor asociate calității constituie obiective majore.Și acestea pot fi atinse prin creșterea productivității.
Introducerea unor tehnici gen Kaizen constituie probabil cea mai bună soluție pentru îmbunătățirea productivității.Termenul Kaizen vine din “kai” care înseamnă in japoneza schimbare si “zen”, filosofia echilibrului, a binelui. Adică un sistem de îmbunătățire continua, ideea de baza fiind eliminarea pierderilor, reducerea costurilor si creșterea producției cu 50-100%. Cel mai important principiu, asociat filosofiei kaizen este că soluțiile vin de jos in sus, adică de la angajați (gemba) către manager.
Angajații au astfel un rol esențial in cadrul companiei. Ideea generala este ca fiecare sa găsească soluții de îmbunătățire a procesului de lucru. Angajații angrenați astfel prin conceptul kaizen devin conștienți de rolul pe care il joaca in procesul de îmbunătățire al muncii in companie si devin, implicit, mai responsabili si mai disciplinați. Accentul se pune, deci, pe comunicare, motivare si recompensare.
- Manageri de proiect;
- Manageri de proiect asociaţi;
La finalul cursului, participantii vor putea sa:
- Isi imbunatateasca performanta la locul de munca,
- Contribuie activ la eliminarea pierderilor generate de administrarea deficitara a locului de munca,
- Scadă numarul de defectiuni, deseuri, întârzieri, accidente si întreruperi
- Inteleaga care este motivatia adoptarii Kaizen la locul de munca si sa initieze actiuni concrete in acest sens,
- Creasca imaginea pozitiva a organizatiei in cadrul careia isi desfasoara activitatea prin aplicarea si respectarea principiilor Kaizen.
- Introducere
- Kaizen – Definiții
- Metode de creștere a producției
- Lean – 7 Pierderi
- Supraproducție
- Remaniere
- Transfer
- Mișcare
- Supraprocesare
- Așteptare
- Stocuri
- Roluri Kaizen
- Supervisor
- Lider de grup
- Operator
- Ciclul Kaizen
- Stabilirea țintă
- Analiză situație curentă
- Generare idei
- Elaborare plan Kaizen
- Implementare plan
- Evaluare metodă nouă
- Unelte KAIZEN – Sistemul calității procesului
- Sistemul Calității Procesului este format din următoarele elemente:
- QPS (Statice și Dinamice)
- WES = Fișa Elementelor de Lucru
- Tablourile Yamazumi
- WAS = Fișa de Analiză a Lucrului
- CAS = Fișa de Analiză Capacitară
- Exercițiu
- Exemple de Kaizen
- Descrierea
-
Metode ale calității – Lean Kaizen și 5S
Participanții vor avea posibilitatea să înțeleagă și experimenteze aceste principii și tehnici ale îmbunătățirii continue:
Kaizen: abordarea problemelor operaționale prin prisma îmbunătățirii continue;Într-un context în care oportunitățile de creștere a producției și vânzărilor sunt tot mai reduse, obiectivul eficientizării activităților de producție capătă noi valențe. În acest sens o mai bună abordare a managementului costurilor, reducerea pierderilor și a stocurilor, managementul profitabil al furnizorilor, eliminarea întârzierilor la livrările către client și a provocărilor asociate calității constituie obiective majore.Și acestea pot fi atinse prin creșterea productivității.
Introducerea unor tehnici gen Kaizen constituie probabil cea mai bună soluție pentru îmbunătățirea productivității.Termenul Kaizen vine din “kai” care înseamnă in japoneza schimbare si “zen”, filosofia echilibrului, a binelui. Adică un sistem de îmbunătățire continua, ideea de baza fiind eliminarea pierderilor, reducerea costurilor si creșterea producției cu 50-100%. Cel mai important principiu, asociat filosofiei kaizen este că soluțiile vin de jos in sus, adică de la angajați (gemba) către manager.
Angajații au astfel un rol esențial in cadrul companiei. Ideea generala este ca fiecare sa găsească soluții de îmbunătățire a procesului de lucru. Angajații angrenați astfel prin conceptul kaizen devin conștienți de rolul pe care il joaca in procesul de îmbunătățire al muncii in companie si devin, implicit, mai responsabili si mai disciplinați. Accentul se pune, deci, pe comunicare, motivare si recompensare. - Cui se Adresează
-
- Manageri de proiect;
- Manageri de proiect asociaţi;
- Obiectivele
-
La finalul cursului, participantii vor putea sa:
- Isi imbunatateasca performanta la locul de munca,
- Contribuie activ la eliminarea pierderilor generate de administrarea deficitara a locului de munca,
- Scadă numarul de defectiuni, deseuri, întârzieri, accidente si întreruperi
- Inteleaga care este motivatia adoptarii Kaizen la locul de munca si sa initieze actiuni concrete in acest sens,
- Creasca imaginea pozitiva a organizatiei in cadrul careia isi desfasoara activitatea prin aplicarea si respectarea principiilor Kaizen.
- Conținutul
-
- Introducere
- Kaizen – Definiții
- Metode de creștere a producției
- Lean – 7 Pierderi
- Supraproducție
- Remaniere
- Transfer
- Mișcare
- Supraprocesare
- Așteptare
- Stocuri
- Roluri Kaizen
- Supervisor
- Lider de grup
- Operator
- Ciclul Kaizen
- Stabilirea țintă
- Analiză situație curentă
- Generare idei
- Elaborare plan Kaizen
- Implementare plan
- Evaluare metodă nouă
- Unelte KAIZEN – Sistemul calității procesului
- Sistemul Calității Procesului este format din următoarele elemente:
- QPS (Statice și Dinamice)
- WES = Fișa Elementelor de Lucru
- Tablourile Yamazumi
- WAS = Fișa de Analiză a Lucrului
- CAS = Fișa de Analiză Capacitară
- Exercițiu
- Exemple de Kaizen
- Durata
-
- Dezvoltare Ulterioară
-