Metode ale calității – Lean Kaizen și 5S
Participanții vor avea posibilitatea să înțeleagă și experimenteze aceste principii și tehnici ale îmbunătățirii continue:
Kaizen: abordarea problemelor operaționale prin prisma îmbunătățirii continue;
Într-un context în care oportunitățile de creștere a producției și vânzărilor sunt tot mai reduse, obiectivul eficientizării activităților de producție capătă noi valențe. În acest sens o mai bună abordare a managementului costurilor, reducerea pierderilor și a stocurilor, managementul profitabil al furnizorilor, eliminarea întârzierilor la livrările către client și a provocărilor asociate calității constituie obiective majore.Și acestea pot fi atinse prin creșterea productivității.
Introducerea unor tehnici gen Kaizen constituie probabil cea mai bună soluție pentru îmbunătățirea productivității.Termenul Kaizen vine din “kai” care înseamnă in japoneza schimbare si “zen”, filosofia echilibrului, a binelui. Adică un sistem de îmbunătățire continua, ideea de baza fiind eliminarea pierderilor, reducerea costurilor si creșterea producției cu 50-100%. Cel mai important principiu, asociat filosofiei kaizen este că soluțiile vin de jos in sus, adică de la angajați (gemba) către manager.
Angajații au astfel un rol esențial in cadrul companiei. Ideea generala este ca fiecare sa găsească soluții de îmbunătățire a procesului de lucru. Angajații angrenați astfel prin conceptul kaizen devin conștienți de rolul pe care il joaca in procesul de îmbunătățire al muncii in companie si devin, implicit, mai responsabili si mai disciplinați. Accentul se pune, deci, pe comunicare, motivare si recompensare.