- Cadrul managementului de proiect
Exploraţi cadrul managementului de proiect potrivit viziunii Institutului de Management de Proiect (PMI), incluzând aici procesele ciclului de viaţă şi ariile de cunoaştere şi identificaţi care sunt procesele centrale şi de facilitare. Pe parcursul acestei secţiuni veţi deveni familiar cu vocabularul specific managementului de proiect.
- PMI (Institutul de Management de Proiect): Cinci grupuri de proces; Ciclurile de viaţă; Nouă arii de cunoştinţe;
- Ce este un proiect?
- Terminologia managementului de proiect.
- Iniţierea
Descoperiţi importanţa analizei în sprijinirea demarării unui nou proiect, în stabilirea ariei de acţiune, evaluarea nevoilor stakeholderilor, identificarea constrângerilor şi a ipotezelor şi crearea unui plan de comunicare.
- Cinci paşi premergători iniţierii unui proiect;
- Carta proiectului;
- Analiza stakeholderilor;
- Rolurile şi responsabilităţi presupuse de un proiect şi RAM;
- Finalizarea procesului.
- Planificarea
Învăţaţi cei şapte paşi ai unei planificări de succes şi exersaţi-i dezvoltând o structură de lucru pe categorii, estimări eficiente, schematizarea proiectului şi identificarea drumului critic. Identificaţi, evaluaţi, cuantificaţi şi gestionaţi riscurile prin intermediul unor strategii de atenuare şi planuri de contingenţă. În plus, descoperiţi importanţa proceselor de control ale schimbării formale şi cum să trataţi schimbarea organizaţională ca şi parte componentă a ciclului de viaţă al proiectului.
- Generalităţi privind managementul comunicării;
- Elemente de ansamblu în managementul riscului;
- O privire generică a managementului riscului;
- Elemente fundamentale în WBS: Descompunerea; Tehnica post-it-ului;
- Elemente de bază privind programarea activităţilor:
- Relaţii de precedenţă;
- Schiţarea reţelei;
- Analiza drumului critic;
- Utilizarea diagramei de reţea;
- Alocarea resurselor;
- Uniformizarea resurselor;
- Compresarea graficului de lucru.
- Controlul şi finalizarea
Exploraţi relaţiile existente între planificare, execuţie şi control şi deprindeţi o abordare structurată a procesului de control în cadrul unui proiect. Înţelegeţi cum poate fi folosită valoarea dobândită ca instrument puternic în evaluarea şi relatarea/raportarea condiţiilor curente şi previzionate ale proiectului.
- Modalităţi de control în cadrul unui proiect;
- Tratarea aşteptărilor.
- Procesul de finalizare
Investigaţi cele mai bune practici în dirijarea încheierii administrative a unui proiect.
- Procesul de închidere al unui proiect: închiderea administrativă; închiderea contractului.
- Exerciţii
Pe baza unui studiu de caz propus, veţi lucra individual şi în echipă pentru a determina obiective, dirija analiza stakeholderilor şi pentru a dezvolta o structură pe activităţi şi un plan de management al riscului. Veţi exersa folosind tehnici estimative, analiza de dependenţă şi diagramele de reţea. Veţi lua în considerare aşteptări variate şi competitive din partea stakeholderilor, incluzând în această categorie clientul, sponsorul şi echipa, toate acestea în timp ce veţi dezvolta şi furniza planuri de prezentare a aşteptărilor sub forme din care va beneficia proiectul.