- Folosiți canalele de comunicare preferate de angajați.
- Oferiți angajaților un motiv pentru care să participe.
- Acolo unde este posibil, integrați push, pull și interactiv.
- Adaptați-vă comunicarea în raport cu preferințele angajaților.
Realizarea echilibrului este întotdeauna un obiectiv admirabil, mai ales la locul de muncă, unde comunicarea dintre liderii companiei, personalul de resurse umane, managerii și angajații acestora are un efect profund asupra experienței angajaților.
Comunicările Push, Pull și interactive sunt o parte integrantă a oricărei strategii moderne de comunicare digitală și ar trebui gestionate strategic, cu accent pe echilibrul acestora la locul de muncă.
Push vs. Pull vs. Comunicare interactivă
Comunicarea Push se referă la orice mesaj care este trimis de la expeditor la receptor. Push este o difuzare. Expeditorul controlează, determinând cine primește comunicarea, cum o primește și când.
Comunicările Push sunt utilizate pentru a comunica anunțuri interesante, importante sau sensibile la timp. Aceasta este informația care trebuie comunicată imediat și direct. Expedierile prin e-mail, afișele și panourile digitale, notificările Push (alerte digitale trimise dintr-o aplicație mobilă), SMS-urile și mesajele vocale sunt toate exemple de comunicații Push.
Comunicarea Pull se referă la orice informație accesibilă pentru destinatar și interogată de acesta benevol. Gândiți-vă la Pull ca la o bibliotecă – în mod ideal, soluțiile de comunicare Pull vă permit accesul deschis și convenabil la informații. Comunicarea Pull este de obicei informațională și nu este sensibilă la timp. Este concepută pentru a fi o resursă pentru persoanele aflate într-un moment de interes sau de nevoie.
Comunicarea interactivă este o interacțiune sau un dialog între părți. Informațiile sunt comunicate și discutate în timp real, atenuând orice confuzie sau interpretare greșită care ar putea rezulta din dialogul transmis. Oprirea unui angajat pe hol pentru a discuta, participarea la un dialog prin e-mail sau organizarea unei ședințe a primăriei în care toți angajații sunt vocali sunt exemple de comunicare interactivă. Deși strategia de tip Push sau Pull poate fi mai ușor de gestionat și necesită, în mod obișnuit, mai puțin efort pentru resursele umane, mulți angajați preferă un dialog interactiv, în special atunci când abordează subiecte dificile.
Combinarea comunicărilor de tip Push, Pull și Interactive are ca rezultat o experiență mai bună a angajaților
Echilibrul comunicațiilor Push, Pull și interactiv este un concept despre care auzim de mult timp în marketing și care este valabil pentru resursele umane. Este esențial în ziua de astăzi să vă atrageți consumatorii cu un mix solid dintre aceste trei tipuri de comunicare. În mod ideal, prin informații interesante sau sensibile transmise regulat veți menține interesul în timp, oferind acces convenabil la informațiile de care au nevoie consumatorii pentru a lua decizii și o experiență plăcută prin conversații interactive atunci când este nevoie.
Dacă ne gândim la angajați ca la clienți (și ar trebui!), contribuim la crearea unei experiențe mai bune a angajaților, transmițând în mod regulat informații valoroase, relevante și sensibile la timp, care îi vor ajuta să fie mai informați și mai productivi la locul de muncă. La acest efect contribuie și furnizarea de instrumente tip bibliotecă fiabile pentru accesarea informațiilor și furnizarea de suport interactiv în timp real atunci când este necesar.
O strategie de comunicare internă, care este prea concentrată pe Push, va părea opresivă. Angajații se simt apăsați de o difuzare constantă și nu mai acordă atenția cuvenită. Pe de altă parte, o dependență excesivă de Pull poate face ca angajații să se simtă neinformați. Comunicările interactive pot deveni rapid copleșitoare pentru personalul din resurse umane, în special având în vedere că, în medie, există mai puțin de 3 profesioniști în resurse umane pentru fiecare 100 de angajați.
Toate cele trei modalități sunt necesare pentru a realiza un echilibru comunicativ sănătos, pentru a încuraja un program de comunicare internă performant și pentru a îmbunătăți experiența angajaților.
4 recomandări pentru echilibrarea comunicațiilor Push, Pull, și Interactive
1. Folosiți canalele de comunicare preferate de angajați.
Este ușor ca elementele de comunicare internă să se piardă într-un hățiș de mesaje și programe de comunicare supraîncărcate. În mod similar, numeroase canale de comunicare chat și peer-to-peer concurează pentru atenția angajaților.
Pentru angajații remote, programele de comunicare pot părea ineficiente. Angajații nu pot vizita un stand sau nu pot citi un panou publicitar în timp ce sunt acasă sau în deplasări. Este posibil ca metodele de comunicare interactivă să nu fie întotdeauna disponibile sau convenabile atunci când sunt necesare.
Comunicările importante (fie că sunt Push, Pull sau interactive) ar trebui să fie accesibile prin canalele care sunt cele mai convenabile pentru angajați – canalele pe care le folosesc angajații.
2. Oferiți angajaților un motiv pentru care să participe.
Dacă un nou program de comunicare necesită implicarea angajaților și participarea continuă a acestora, acesta trebuie să ofere o propunere de valoare sau un factor de noutate și atractivitate care să determine implicarea. Acest lucru este valabil pentru comunicații Push, Pull și interactive.
Angajații câștigă acces instantaneu la informații care anterior au necesitat căutări complexe? Învață noutăți/știri despre companie mai repede decât înainte? Este comunicată această știre într-un mod mai antrenant sau cu impact mai mare decât a fost anterior? Angajații simt că sunt auziți și că opiniile și preocupările lor sunt abordate într-un mod convenabil, în timp util? Acestea sunt întrebări importante care trebuie luate în considerare pe măsură ce dezvolți noi programe de comunicare și parcurgi echilibrul de Push, Pull și interactiv.
Rețineți că cei mai buni specialiști în comunicare sunt selectivi și succinți cu toate comunicările Push. Copleșirea angajaților este cea mai rapidă modalitate de a pierde angajamentul.
3. Acolo unde este posibil, integrați Push, Pull și interactiv.
Nu este neobișnuit ca angajații să utilizeze 5-7 sisteme diferite pentru a obține informațiile de care au nevoie. Atunci când aveți în vedere obținerea satisfacției angajaților, este important să limităm numărul de pași, sisteme sau persoane pe care se bazează pentru a obține informații. Un instrument care asigură întregul spectru de comunicare internă este de preferat să utilizeze mai multe sisteme și să ajute angajații să fie mai informați și să obțină informația cu mai puțin efort.
4. Adaptați-vă comunicarea în raport cu preferințele angajaților.
De unde știm ce comunicații au impact și care sunt ignorate? De unde știm dacă angajații găsesc informațiile pe care le doresc în momentele în care au nevoie? Cum putem știi dacă interacțiunile noastre au ca rezultat o forță de muncă mai informată și mai angajată?
Măsurarea eficienței comunicării este dificilă. Acesta este un domeniu în care ascensiunea platformelor de comunicații digitale ne ajută. Perspectivele comportamentale oferă o vizualizare exactă a impactului mesajelor: care sunt cele mai eficiente și a subiectelor care oferă cea mai mare valoare pentru angajați. Echipele de resurse umane și comunicare internă pot adapta eforturile de comunicare la preferințele angajaților și pot determina dacă oferă un mix valoros și echilibrat de resurse Push, Pull și interactive.