Cere detalii despre curs

    Business Analysis Managementul Cerințelor
    13-14-15-16-17 mai, 9:00 – 13:00

    2024/05/13 09:00:00

    Business Analysis – Managementul cerințelor

    În cadrul cursului Business Analysis – Managementul cerințelor veţi aprofunda rolurile şi responsabilităţile unui business analyst  ca liant de comunicare între toate departamentele unei organizaţii şi  jucător critic în obţinerea succesului unui proiect.
    Sub atenta îndrumare a trainerului EXELO – profesionist cu o reputată experiență în spate, veți deprinde tehnicile cu ajutorul cărora veți asigura reuşita unui proiect pe întreg parcursul desfăşurării sale – de la identificarea şi analizarea proiectelor potenţiale la verificarea conformităţii produsului final în raport cu condiţiile prevăzute iniţial.
    Prin intermediul exerciţiilor practice veţi învăţa să definiţi aria de acţiune şi să stăpâniţi tehnici de colectare a cerinţelor/condiţiilor/solicitărilor (requirements) pretabile unei varietăţi largi de proiecte şi auditorii.
    Datorită faptului că veţi lucra activ pe construirea, documentarea, comunicarea şi tratarea cerinţelor veţi asimila abilitatea de a lua în considerare nevoile unice ale consumatorilor, stakeholderilor şi departamentelor de IT.
    • Spectrul de cursanți cărora se adresează cursul de  Business Analysis – Managementul cerințelor este unul foarte diversificat :
      • Analiști de sisteme;
      • Analiști de Business;
      • Dezvoltatori;
      • Ingineri de software;
      • Manageri de proiect IT;
      • Analiști de proiect;
      • Manageri de proiect;
      • Lideri de proiect;
      • Manageri seniori de proiect;
      • Lideri de echipă;
      • Manageri de program;
      • Testeri;
      • Specialiști QA.

    Neîndoielnic eficientizarea și optimizarea resurselor și proceselor în cadrul oricărui tip de proiect este esențială pentru reușita acestuia. Urmând cursul de  Business Analysis – Managementul cerințelor veți dezvolta competențe noi, învățând:

      • Care este rolul unui business analist;
      • Să construiți şi evaluați unui raport argumentativ;
      • Să planificați, gestionați, analizați, documentați şi comunicați cerinţele;
      • Să conduceți interviuri eficiente individuale și analize de grup şi să aplicați chestionare;
      • Să valorificați informaţiile;
      • Să prelucrați şi documentați eficient;
      • Să obţineți acordul;
      • Să verificați îndeplinirea cerinţelor.
      • Să evaluați oportunitatea de a vă certifica CBAP.
    1. O privire de ansamblu asupra domeniului de business analysis
    • Ciclul de viaţă al soluţiilor;
    • Ce înseamnă business analysis?;
    • Terminologia folosită în business analysis;
    • Institutul internaţional de BA;
    • Certificarea CBAP.
    1. Analiza organizației
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Arhitectura afacerii;
    • Studii de fezabilitate;
    • Aria de acţiune a unui proiect;
    • Rapoarte diverse;
    • Evaluarea riscului;
    • Pachetul decizional;
    • Selectarea şi prioritizarea deciziilor.
    1. Planificarea şi managementul cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Rolurile dintr-o echipă de proiect;
    • Strategia de împărţire/divizare a muncii;
    • Abordarea solicitările cu grad de risc;
    • Planificarea consideraţiilor;
    • Activităţi privind cerinţele:Selectare;Estimare;
    • Aria de acţiune a condiţiilor;
    • Activitatea generată de cerinţe:Măsurare; Raportare;
    • Managementul schimbării în cazul cerinţelor.
    1. Deducerea cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Cerinţe deduse;
    • Tehnici:
      • Brainstorming;
      • Analiza documentelor;
      • Focus grup;
      • Analiza de confruntare;
      • Interviuri;
      • Observarea;
      • Prototipurile;
      • Seminarii;
      • Tehnici inverse/contrare (reverseengineering);
      • Cercetarea/aplicarea de chestionare
    1. Analiza şi documentarea cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Pachetul cerinţelor;
    • Modelul unui domeniu de afaceri;
    • Analiza cerinţelor unui utilizator;
    • Analiza cerinţelor funcţionale;
    • Analiza calităţilor condiţiilor legate de service;
    • Ipoteze şi constrângeri: Cerinţe: Atribute; Documentarea; Validarea;Verificarea;
    • Tehnici de modelare
      • Modele de informaţii şi comportamente;
      • Modele de proces/evoluţie;
      • Modele de întrebuinţare.
    1. Condiţii privind comunicarea
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Plan de comunicare;
    • Tratarea conflictelor;
    • Determinarea formatului;
    • Pachetul cerinţelor;
    • Prezentarea cerinţelor;
    • Recapitularea condiţiilor;
    • Condiţii privind finalizarea.
    1. Evaluarea şi validarea unei soluţii
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Alternativele unei soluţii;
    • Opţiuni tehnologice;
    • Selectarea soluţiei;
    • Întrebuinţarea soluţiei;
    • Garantarea calităţii;
    • Implementarea soluţiei;
    • Impactul soluţiei;
    • Verificarea post-implementării.
    1. Elemente fundamentale în BA
    • Abilităţi de comunicare;
    • Abilităţi de leadership;
    • Abilităţi de soluţionare a problemelor;
    • Expertiză de afaceri;
    • Cunoştinţe IT.
    1. Studii de caz

         10. Exerciţii

    Descarca prezentare curs
    • 3 zile training la clasă  sau 6 sesiuni training virtual sincron

    Echipa EXELO vă pune la dispoziție o serie de cursuri  complementare cursului de Business Analysis – Managementul cerințelor, ce vă vor ajuta în scalarea continuă a oportunităților și în gestionarea adecvată a provocărilor apărute în activitatea curentă:

    Descrierea

    Business Analysis – Managementul cerințelor

    În cadrul cursului Business Analysis – Managementul cerințelor veţi aprofunda rolurile şi responsabilităţile unui business analyst  ca liant de comunicare între toate departamentele unei organizaţii şi  jucător critic în obţinerea succesului unui proiect.
    Sub atenta îndrumare a trainerului EXELO – profesionist cu o reputată experiență în spate, veți deprinde tehnicile cu ajutorul cărora veți asigura reuşita unui proiect pe întreg parcursul desfăşurării sale – de la identificarea şi analizarea proiectelor potenţiale la verificarea conformităţii produsului final în raport cu condiţiile prevăzute iniţial.
    Prin intermediul exerciţiilor practice veţi învăţa să definiţi aria de acţiune şi să stăpâniţi tehnici de colectare a cerinţelor/condiţiilor/solicitărilor (requirements) pretabile unei varietăţi largi de proiecte şi auditorii.
    Datorită faptului că veţi lucra activ pe construirea, documentarea, comunicarea şi tratarea cerinţelor veţi asimila abilitatea de a lua în considerare nevoile unice ale consumatorilor, stakeholderilor şi departamentelor de IT.
    Cui se Adresează
    • Spectrul de cursanți cărora se adresează cursul de  Business Analysis – Managementul cerințelor este unul foarte diversificat :
      • Analiști de sisteme;
      • Analiști de Business;
      • Dezvoltatori;
      • Ingineri de software;
      • Manageri de proiect IT;
      • Analiști de proiect;
      • Manageri de proiect;
      • Lideri de proiect;
      • Manageri seniori de proiect;
      • Lideri de echipă;
      • Manageri de program;
      • Testeri;
      • Specialiști QA.
    Obiectivele

    Neîndoielnic eficientizarea și optimizarea resurselor și proceselor în cadrul oricărui tip de proiect este esențială pentru reușita acestuia. Urmând cursul de  Business Analysis – Managementul cerințelor veți dezvolta competențe noi, învățând:

      • Care este rolul unui business analist;
      • Să construiți şi evaluați unui raport argumentativ;
      • Să planificați, gestionați, analizați, documentați şi comunicați cerinţele;
      • Să conduceți interviuri eficiente individuale și analize de grup şi să aplicați chestionare;
      • Să valorificați informaţiile;
      • Să prelucrați şi documentați eficient;
      • Să obţineți acordul;
      • Să verificați îndeplinirea cerinţelor.
      • Să evaluați oportunitatea de a vă certifica CBAP.
    Conținutul
    1. O privire de ansamblu asupra domeniului de business analysis
    • Ciclul de viaţă al soluţiilor;
    • Ce înseamnă business analysis?;
    • Terminologia folosită în business analysis;
    • Institutul internaţional de BA;
    • Certificarea CBAP.
    1. Analiza organizației
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Arhitectura afacerii;
    • Studii de fezabilitate;
    • Aria de acţiune a unui proiect;
    • Rapoarte diverse;
    • Evaluarea riscului;
    • Pachetul decizional;
    • Selectarea şi prioritizarea deciziilor.
    1. Planificarea şi managementul cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Rolurile dintr-o echipă de proiect;
    • Strategia de împărţire/divizare a muncii;
    • Abordarea solicitările cu grad de risc;
    • Planificarea consideraţiilor;
    • Activităţi privind cerinţele:Selectare;Estimare;
    • Aria de acţiune a condiţiilor;
    • Activitatea generată de cerinţe:Măsurare; Raportare;
    • Managementul schimbării în cazul cerinţelor.
    1. Deducerea cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Cerinţe deduse;
    • Tehnici:
      • Brainstorming;
      • Analiza documentelor;
      • Focus grup;
      • Analiza de confruntare;
      • Interviuri;
      • Observarea;
      • Prototipurile;
      • Seminarii;
      • Tehnici inverse/contrare (reverseengineering);
      • Cercetarea/aplicarea de chestionare
    1. Analiza şi documentarea cerinţelor
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Pachetul cerinţelor;
    • Modelul unui domeniu de afaceri;
    • Analiza cerinţelor unui utilizator;
    • Analiza cerinţelor funcţionale;
    • Analiza calităţilor condiţiilor legate de service;
    • Ipoteze şi constrângeri: Cerinţe: Atribute; Documentarea; Validarea;Verificarea;
    • Tehnici de modelare
      • Modele de informaţii şi comportamente;
      • Modele de proces/evoluţie;
      • Modele de întrebuinţare.
    1. Condiţii privind comunicarea
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Plan de comunicare;
    • Tratarea conflictelor;
    • Determinarea formatului;
    • Pachetul cerinţelor;
    • Prezentarea cerinţelor;
    • Recapitularea condiţiilor;
    • Condiţii privind finalizarea.
    1. Evaluarea şi validarea unei soluţii
    • Introducere;
    • Definiţii;
    • Alternativele unei soluţii;
    • Opţiuni tehnologice;
    • Selectarea soluţiei;
    • Întrebuinţarea soluţiei;
    • Garantarea calităţii;
    • Implementarea soluţiei;
    • Impactul soluţiei;
    • Verificarea post-implementării.
    1. Elemente fundamentale în BA
    • Abilităţi de comunicare;
    • Abilităţi de leadership;
    • Abilităţi de soluţionare a problemelor;
    • Expertiză de afaceri;
    • Cunoştinţe IT.
    1. Studii de caz

         10. Exerciţii

    Descarca prezentare curs
    Durata
    • 3 zile training la clasă  sau 6 sesiuni training virtual sincron
    Dezvoltare Ulterioară

    Echipa EXELO vă pune la dispoziție o serie de cursuri  complementare cursului de Business Analysis – Managementul cerințelor, ce vă vor ajuta în scalarea continuă a oportunităților și în gestionarea adecvată a provocărilor apărute în activitatea curentă:

    Crina Moldovan
    Analist IT – SIEMENS

    Mi-au plăcut foarte mult cursurile și aș participa la câte unul în fiecare lună. Sunt foarte utile, practice, axate pe probleme/soluții. Cu siguranță am învățat multe lucruri și le voi aplica pe viitor.

    Ioana Maria Molnar
    Project Manager
    Pentru procesul decizional – o redescoperire a noțiunilor teoretice și importanța lor, o redescoperire de sine și a necunoașterii, mi-a redeschis apetitul pentru cunoaștere. Pentru simulatorul de business – mi-a demonstrat cum panica și dezorganizarea și lipsa gândirii raționale influențează un rezultat.
    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Organizează o simulare pentru echipa ta
    Organizează o simulare pentru echipa ta