Coronavirusul a trimis unde de șoc industriei și economiei, dar impactul său real a fost asupra oamenilor. Așadar, cum ar trebui să aibă grijă liderii de afaceri de angajați în timpul crizei provocate de acest virus global? Cum pot să ridice moralul și bunăstarea echipei?
Ce ar trebui să facă cu adevărat liderii de afaceri?
Abilitatea organizației de a combate scăderea moralului echipei, provocată de schimbările produse în mediul de lucru, constă în încurajarea adaptabilității, rezistenței și colaborării inter-umane. Acei angajatori care nu acordă prioritate sănătății mintale și bunăstării angajaților își pot deteriora reputația.
Cel mai important, liderii de afaceri trebuie să-și amintească faptul că grija pentru sănătatea mintală a angajaților este o responsabilitate comună – angajatorii, managerii și angajații înșiși joacă un rol la fel de important.
5 moduri concrete de a ajuta liderii de afaceri
Așadar, în calitate de lider ați ajustat operațiunile la realitatea crizei produse de epidemie, ați fost deschis cu personalul despre propriile lupte, dar ce acțiuni specifice puteți întreprinde pentru a ajuta sănătatea mintală a angajaților?
1. Comunică clar cu toată lumea
Modul în care comunici este la fel de important ca ceea ce comunici! Comunicarea regulată, deschisă este esențială. Cu atâta incertitudine, liderii trebuie să fie vocea calmă a rațiunii și să-i liniștească pe angajați.
2. Schimbă-ți stilul de conducere
Dacă de obicei ești un lider decisiv, autoritar, în timpul crizelor precum cea cu care ne confruntăm nu este întotdeauna abordarea potrivită când vine vorba de sănătatea mintală a angajaților. Liderii buni trebuie să poată să aprecieze ce ton se potrivește cel mai bine fiecărei ocazii.
3. Relaxează-ti regulile
Orice lider care nu reușește să recunoască impactul psihologic pe care îl are lucrul de acasă în contextul coronavirusului, nu va putea să gestioneze eficient personalul companiei. Nevoile, comportamentele și atitudinile lucrătorilor față de munca lor s-au schimbat.
Acest lucru este și mai relevant atunci când vine vorba de angajații care sunt părinți și trebuie să-și jongleze munca cu activitatea școlară la domiciliu a copiilor. Înainte de izbucnirea crizei pandemice, ne-am fi petrecut tot timpul acasă îngrijorându-ne de ce avem de rezolvat la muncă și tot timpul nostru de la serviciu îngrijorându-ne că nu petrecem suficient timp cu copiii noștri. Acum avem șansa de a găsi un echilibru.
4. Localizați resursele
Când vine vorba de gestionarea sănătății mintale a angajaților în timpul crizei epidemiologice, există situații la care pot contribui liderii de afaceri. Ca angajator, în această situație, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să cunoști resursele disponibile și să comunici colegilor disponibilitatea acestora.
De asemenea, fă-ți timp să te educi și să investești în tine! Pentru că numai așa îți poți ajuta și angajații să se adapteze mai ușor, să fie mai eficienți și mai mulțumiți, date fiind condițiile ridicate de stres. EXELO a creat special pentru această perioadă cursuri adaptate nevoilor de dezvoltare personală și profesională a oamenilor, acestea desfășurându-se în mediul online. Poți vizualiza cursurile disponibile accesând link-ul următor: https://exelo.ro/cursuri-open/
Și nu uita: Educația în cunoaștere aduce cea mai bună dobândă.
5. Învață când să te dai deoparte
Și uneori, pasul cel mai îndrăzneț pe care îl poate face un lider este acela de a ști când nu este cea mai potrivită persoană pentru o anumită activitate. Timpurile fără precedent cer ca liderii să facă un pas îndrăzneț și să se implice din toată inima. Aceste perioade nu sunt pentru cei cu inima slabă și dacă cineva de lângă tine poate rezolva o sarcină și nu ești tu acela, ar trebui să ai curajul să te dai deoparte pentru a lăsa cealaltă persoană să îndeplinească respectiva sarcină.
3 moduri în care managerii își pot ajuta colegii în timpul crizei de coronavirus
Deși liderii de afaceri sunt cei mai în măsură să ofere direcție și claritate, managerii și șefii de departament pot oferi sprijin mai specific angajaților care se confruntă cu diverse probleme prin: