carte de business

    Carte de Business

    Adevărul despre leadership – Jim Kouzes şi Barry Posner

    Generaţia Mileniului vrea să ştie ce mai e nou în leadership. Ce s-a schimbat de-a lungul vremii?
    Răspunsul este că s-a schimbat contextul. Drastic. Lumea de azi este mai dinamică, mai dură – ne pune în faţă terorism, nesiguranţă, schimbări climatice, penurie de resurse, recesiune economică, transformări ale tehnologiei etc.
    Ce NU s-a schimbat este esenţa leadershipului. Adevărurile durabile ale leadershipului rezultă din cercetările meticuloase de peste trei decenii ale autorilor, desfăşurate în peste 70 de ţări. Sunt 10 adevăruri care îi fac pe oameni să-l urmeze pe lider de bună voie: credibilitatea, atitudinea pozitivă, concentrarea asupra viitorului, exemplul personal, curajul, capacitatea de a învăţa etc. Sunt 10 adevăruri valabile deopotrivă pentru liderii în formare şi pentru cei cu experienţă. Pentru cei care exercită leadership, dar şi pentru trainerii care formează lideri. Pentru lumea afacerilor, dar şi pentru sport, educaţie, sănătate, administraţie etc.

    Arta de a Actiona – Stephen Bungay

    Aceasta carte este remarcabila. Aproape despre fiecare autor sau carte a secolului 20 se face referire aici – cu o sinceritate răcoritoare și de multe ori critic. De la operele la moda, cum ar fi “Blue Ocean Strategy” la opere serioase, cum ar fi “Balance Scorecard” Arta de a acționa se uita la o gamă largă de materiale și distileaza ceea ce funcționează pentru realizarea de fapte. Cu toate acestea ceea ce a făcut această carte atât de semnificativă sunt sfaturile practice și ideile implementabile. Aceasta nu este o alta teorie,un alt turn de fildeș de la o carte mare, este o soluție practică de la care fiecare manager sau lider poate obține rezultate.
    Arta de a acționa este o necesitate pentru oricine, care ia în serios responsabilitățile lor de lider. Stephen Bungay se bazează pe înțelegerea sa profundă a strategiei de afaceri – istorie militară și descrie principiile în cartea sa, principii care vor avea un impact real pentru cei care le adopta. Arta de a actiona este manualul strategic pentru construit astăzi pe intuiții de ieri.

    Afaceri in afara cutiei – John O’Keeffe

    Schimbările lumii de azi au căpătat o viteză ameţitoare, iar incrementalismul nu ne mai ajută. Pe timp de furtună, trebuie să alergi chiar şi numai pentru a-ţi menţine poziţia. A acţiona “în afara cutiei” înseamnă, în afaceri, a rupe limitele schimbărilor minore, treptate şi modeste. John O’Keeffe posedă o experienţă amplă în marketing şi management, acumulată în diferite regiuni ale lumii. Are un masterat în inginerie chimică de la Universitatea din Cambridge. Şi-a început cariera profesională prin înfiinţarea unei firme în Orientul Mijlociu, după care a ocupat mai multe posturi manageriale în diferite mari companii, ajungând până la poziţia de Vicepreşedinte de Grup la Procter & Gamble. În prezent, O’Keeffe oferă consultanţă şi participă la conferinţe şi seminare internaţionale ca orator invitat.

    Mindful Leadership Coaching – Calatorii catre sine – Manfred Kets de Vries

    Manfred Kets de Vries, expert de talie mondială în domeniul leadershipului, oferă o analiză de profunzime a coachingului pentru lideri, privindu-l prin “lupa” psihodinamică, folosind ideea de mindfulness şi ţinând cont de diversitatea proceselor de învăţare individuale şi de grup. Kets de Vries arată cum poate un coach să-i ajute pe lideri să-şi creeze punctele de cotitură care să le permită să facă schimbări semnificative în viaţa lor personală şi profesională. El prezintă o serie de instrumente inovatoare aflate la baza intervenţiei sale de coaching. Cuprinzând mai multe studii de caz şi chestionare pentru a facilita o înţelegere mai profundă a mecanismelor psihodinamice ce însoţesc o schimbare individuală sau organizaţională, cartea de faţă este menită să-i ajute pe coachi şi pe liderii organizaţiilor să schimbe în bine atitudinile, concepţiile şi comportamentele echipelor lor, pentru a crea acele locuri în care “este plăcut să munceşti”.

    Raspunsul lor …DA – Negociaza intelept fara a ceda – Roger Fisher, William
    Ury, Bruce Patton

    În fiecare zi se negociază câte ceva. Precum domnul Jourdain al lui Moliere, care era încântat să descopere că a grăit proză toată viaţa lui, oamenii negociază chiar şi când nu îşi dau seama că fac asta. Negociaţi chiar şi cu partenerul când trebuie să mergeţi să cinaţi sau cu copilul, când stabiliţi ora la care să stingă lumina. Este o comunicare reciprocă creată pentru a se ajunge la o înţelegere când tu şi cealaltă parte aveţi unele interese care sunt comune şi altele care diferă. Tot mai multe ocazii cer negocieri; conflictul reprezintă o industrie în creştere. Toată lumea vrea să participe la luarea deciziilor care îi afectează şi tot mai puţini oameni vor accepta decizii dictate de alţii. Oamenii sunt diferiţi şi folosesc negocierea pentru a rezolva divergenţele. Fie că este vorba de afaceri, guvern sau familie, oamenii ajung să ia majoritatea deciziilor prin negociere. Chiar şi atunci când ajung la tribunal, aproape întotdeauna se negociază o înţelegere înainte de proces. Deşi negocierea are loc în fiecare zi, nu este uşor să te descurci onorabil. De foarte multe ori, strategiile standard de negociere ne fac să ne simţim nemulţumiţi, obosiţi sau înstrăinaţi.

    Valoarea umană a organizaţiilor – Andrew Mayo

    Cartea porneşte de la cele mai recente cercetări de resurse umane şi oferă o bogată sinteză a celor mai moderne idei asupra valorii contribuţiei umane, fiind utilă oricărei persoane implicate în domeniul RU – şi cu atât mai mult studenţilor CIPD. Cartea are un caracter practic, fiecare capitol încheindu-se cu o câte o „Provocare la acţiune” – colecţie de utile întrebări, sugestii şi îndemnuri la reflecţie. Practicienii de resurse umane care doresc într-adevăr să aibă un impact real asupra rezultatelor economice ale firmelor lor şi să joace un rol substanţial la nivel de board ar avea foarte mult de câştigat dacă ar citi această carte şi ar reflecta la ideile ei.

    Cum poti deveni Coach – Alain Cardon

    Cartea de faţă îşi propune să explice practicarea coachingului pornind de la spiritul şi originile lui printr-un demers progresiv, operaţional şi totodată conceptual, rapid şi cu profesionalism. Învăţarea practică este împletită cu înţelegerea viziunii. Un coach – începător sau cu experienţă – găseşte aici o colecţie de instrumente ale meseriei, precum şi un vocabular care propune o serie de definiţii originale şi sistemice ale unor termeni din coaching. Coachingul îşi face astăzi loc în toate dimensiunile vieţii noastre: active, sportive, familiale. Există coachi care ne pot acompania în viaţa personală sau profesională, în carieră sau la pensie, în artă şi cultură, în politică, sport sau sănătate, individual, în cuplu sau în colectiv. Aproape în fiecare zi apar noi şcoli de iniţiere şi noi asociaţii de profesionişti, iar unui coach în devenire îi e greu să găsească ceea ce i s-ar potrivi mai bine – modelele cele mai potrivite, şcoala cea mai performantă.

    Coaching pentru echipele de directori – Alain Cardon

    Scopul coachingului de echipa este de a sprijini dezvoltarea performantei colective, intr-un mod continuu si structurat, astfel incat rezultatul operational al ansamblului sa depaseasca suma potentialelor membrilor. Oamenii trebuie sasi faca echipa sa functioneze ca un vehicul cu performanta exceptionala si, in acelasi timp, ca un creuzet de dezvoltare individuala si colectiva. Coachingul de echipa are ca misiune sustinerea “maturizarii culturale” a unui sistem colectiv. Aceasta inseamna dezvoltarea autonomiei, responsabilitatii si performantei individuale si colective.

    Coaching in procesele de tranzitie – Alain Cardon

    Procesul de tranzitie este aproape universal. In orice situatie, el se descompune in mai multe faze sau etape relativ distincte, previzibile si identificabile. Procesul de tranzitie merita asadar sa fie studiat si chiar trasat si jalonat in scopul:
    • de a permite fiecaruia sa-l parcurga cat mai bine, etapa cu etapa;
    • de a-i invata pe lideri sa prevada aceste etape, spre a conduce cat mai bine;
    • de a forma indrumatori si consultanti in stare sa le dea sfaturi cat mai bune. “Confruntati cu atat de multe transformari, actionam si reactionam conform atat viziunii noastre, cat si pragmatismului, iar adeseori suportam efectele destructurante ale diferitelor faze ale transformarilor respective. Caci, pentru unii ca noi, implicati cu totul in actiune, continutul operational al fiecarei tranzitii, obiectivele, rezultatele concrete asteptate sunt de multe ori mult mai importante decat o prealabila reflectie asupra proceselor previzibile sau asupra strategiilor de indrumare prezentate in prezentul volum.” Alain Cardon

    Adevarata arta a unui Master-Coach – Alain Cardon

    Adevarata arta a unui Master-coach este o lucrare care isi propune sa patrunda in profunzimea meseriei de coach, fara a se opri la simple caracterizari, fara a se limita la prezentarea instrumentelor si tehnicilor uzuale de coaching. Este o reflectie atenta asupra catorva intrebari esentiale pentru coaching, de exemplu cum se poate defini maiestria in meseria de coach individual, de echipa sau de organizatie – acea maiestrie intemeiata pe o atentie profunda si intensa si lipsita de intentii precise privind natura rezultatelor urmarite de clienti?
    – Cum sa intelegem dimensiunea paradoxala a unei abordari minimaliste, dar
    care poate aduce rezultate extrem de performante?
    – Cum pot fi provocate si prevazute surprizele, accelerarile de ritm, deschiderile neasteptate si rasturnarile care apar în cursul convorbirilor si al altor situatii din coachingul individual, de echipa si de organizatie?

    Jocurile manipularii – autor Alain Cardon

    Conceptualizate mai intai in Analiza Tranzactionala,Jocurile Manipularii deschid, in aceasta lucrare, perspective noi prin intermediul unei abordari sistemice. Fiecare dintre noi se poate recunoaste in exemplele luate din realitate – iar acest lucru uneori doare . Jocurile Manipularii ne arata cum reusesc procesele sterile sa ne iroseasca energia, sa ne acapareze echipele si sa ne modeleze organizatiile. In numeroase organizatii, managerii par sa-si petreaca mult timp risipindu-si energia. Or risipa de energie inseamna mai ales risipa de bani – dimensiune adesea uitata in ecuatia manageriala.Buna administrare a energiei personale si colective este centrul acestei lucrari.

    Dictionar de coaching comentat – Autor Alain Cardon

    Coachingul este o profesie foarte noua si are probabil una dintre cele mai mari cresteri la nivel mondial. Cei ce aspira sa devina coach au de exersat instrumente de comunicare in cadrul unei relatii profesionale originale si precise – nu intr-un context universitar, ci mai degraba pe teren sau in medii propice, centrate pe practica si exercitiu. Meseria de coach nu impune o terminologie aparte, ci se bazeaza pe cuvinte cunoscute, din limbajul curent. Dictionar de coaching comentat nu poate fi exhaustiv, dar, prin fiecare definitie, incearca sa-i propuna cititorului, inainte de orice, o reflectie lingvistica asupra contextului sistemic al coachingului. Sensul fiecarui cuvant nu poate fi inteles pe deplin decat impreuna cu intregul din care face parte. Alain Cardon este consultant si Master Coach certificat de International Coach Federation. Este specializat in coachingul de echipa si indrumarea organizatiilor internationale, multiculturale si aflate in tranzitie. In prezent, este coordonatorul retelei de coaching Metasysteme. Preda cursuri de coaching individual si coaching de echipa si ofera consultanta in comunicare si management (www.metasystemecoaching.ro)

    Analiza tranzactionala – Alain Cardon

    Analiza Tranzacţională este
    -o metodă de analiză a comunicărilor interpersonale
    -o nouă abordare pedagogică
    -un instrument de evoluţie pentru organizaţii
    Mai concret, este un limbaj de comunicare simplu, clar și eficace și un instrument de analiză și schimbare. Dar atenție, ea nu oferă răspunsuri de-a gata la problemele noastre, nici planuri de acțiune, nici rețete. Forța Analizei Tranzacționale vine din faptul că lasă analiza și soluționarea problemelor celor care au responsabilități în privința lor. Autori prezintă cititorilor – conducători de organizații sau formatori de personal – principiile analizei tranzacționale și aplicațiile ei în domeniul comunicării și conducerii. Pentru a permite o mai bună integrare a acestor concepte, autorii au elaborat câteva chestionare care îi permit unui formator să folosească lucrarea de față și ca suport pedagogic

    Sufocat de sindromul MOC – (Mediocritatea Obsesiv Compulsiva)

    Este o carte care reflectă parele prezente în viețile multor oameni, inhibițiile lor, temerile lor, poveșle lor de succes, movațiile care îi fac să realizeze ceva. Nu este o carte de autoperfecționare care vă spune ce trebuie să faceți! Este un jurnal personal care vă poate îndemna să vă puneți întrebări și să gândiți mai departe – să treceți dincolo de mediocritate, spre meritocrație………..Dacă vă scot din sărite cuvintele egoism, egocentrism, manipulare, individualism intransigență etc., poate că ar fi mai bine să nu ciți această carte. Este o carte desnată celor care șu că termenii de mai sus sunt reali și se referă la lucruri ce fac parte integrantă din slul nostru de viață, reflectându-ne comportamentul nostru de zi cu zi.

    Zona de disconfort – Marcia Reynolds

    Zona de disconfort este acel moment de incertitudine când oamenii au cea mai mare deschidere faţă de învăţare. În acel moment se produce o reacţie emoţională ce semnalează şansa ca ei să-şi creeze o nouă perspectivă, să vadă o altă soluţie la problemele lor, şi până la urmă să crească şi să se dezvolte. Pentru a realiza o transformare veritabilă în gândirea şi comportamentul interlocutorului, trebuie să acceptăm să-i atacăm concepţiile, convingerile, să-i întrerupem tiparele de gândire, să-i scurtcircuităm procesele logice chiar dacă aceste lucruri îi cauzează disconfort. Aceasta este conversaţia în zona de disconfort.

    CONSULTANTA DE PROCES – Autor Alan Weiss

    Lansarea, implementarea şi încheierea cu succes a unui proiect de consultanţă Dintre cele vreo douăzeci de cărţi pe care le-am scris, aceasta este prima care se concentrează exclusiv pe implementarea metodologiei de consultanţă. De fapt, cartea aceasta nu este decât un mod mai elaborat de a spune “iată cum trebuie lucrat cu clientul”. Nu e mare ştiinţă. Este ceva mult mai dificil – este bun simţ. Veţi constata că abordările mele în aproape orice intervenţie de consultanţă sunt directe, necomplicate şi relativ rapide. În opinia mea, tocmai de aceea sunt fundamentale, fiindcă sunt simple şi eficace. Consultanţa nu este ceva ce-i “facem” noi clientului. Este ceva ce realizăm împreună cu clientul – nici el, nici noi nu reuşim să obţinem rezultate de calitate în lipsa colaborării celuilalt. Acest lucru este valabil indiferent dacă este vorba de formularea strategiei, focus-grupuri, ateliere, coaching, dezvoltarea vânzărilor, integrarea sistemelor, externalizarea activităţilor sau orice alt domeniu specializat de consultanţă.

    Generatia Y – generaţia mileniului 3 şi evoluţia leadershipului – John W.
    “Buddy” Hobart şi Herb Sendek

    O carte care are menirea să-i ajute pe lideri să înţeleagă mai bine Generaţia Y, să-şi creeze un plan prin care să-i atragă şi să-i păstreze pe cei mai talentaţi dintre membrii ei, să realizeze o realiniere a culturii lor pentru a veni în sprijinul tuturor angajaţilor (nu doar a membrilor Generaţiei Y), şi să le arate cum să-şi pună planurile în aplicare. Această carte este deci despre viitorul forţei de muncă.
    Hobart şi Sendek identifică opt competenţe cheie pe care organizaţiile ar fi preferabil să le utilizeze la întregul lor potenţial. Printre cele opt se numără şi încrederea în sine, care alimentează curajul lor de a încerca lucruri noi, viteza adaptării la schimbare, chiar şi inovaţia şi creativitatea. Din perspectiva altor generaţii, această caracteristică îi poate face să pară plini de ei sau chiar suficienţi. Accesul atât de larg la informaţie îi determină să caute modele reale şi să nu se mulţumească doar cu şeful-expert de la care se poate învăţa meserie.

    Leadership Adaptiv – Autori R.Haifetz, A.Grashov, M.Linsky

    În vremuri de mari schimbări, pentru a-i conduce pe oameni ai nevoie să stăpâneşti arta de a improviza, de a experimenta. Mai important, chiar esenţial, este să dobândeşti aptitudinea (sau practica) de a conduce oameni – o aptitudine care poate fi formată şi perfecţionată.
    v Diagnosticarea
    v Mobilizarea
    v Reflecţia
    v Conexiunea
    v Creşterea

    Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie
    – Joan Magretta

    Exemplele din industria transportului aerian abunda – deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele. Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor. Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice – iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic. Cartea explica minutios terminologia folosita de Porter, ofera definitii clare si ilustreaza teoria cu ajutorul unor exemple bine alese din lumea actuala – Southwest, Ikea, Enterprise car rental, Home Depot, Netflix, Blockbuster etc.

    TENACITATEA MENTALA – Cheia performantei,rezilientei si starii de bine –
    Doug STRYCHARCZYK, Peter CLOUGH

    Tenacitatea mentală este calitatea individului de a reacţiona corect şi eficient când se vede pus în faţa unor situaţii tensionate sau stresante. Este o calitate utilă în orice domeniu al vieţii profesionale şi personale şi poate fi dezvoltată. Conceptul, iniţial folosit în psihologia sportivă, îşi demonstrează convingător aplicabilitatea în alte domenii, cum ar fi sănătatea, educaţia, afacerile, în recrutarea şi formarea personalului, în managementul talentului etc. Autorii cărţii propun un model al tenacităţii mentale cu patru componente – controlul, angajamentul, provocarea şi încrederea – pentru care utilizează o serie de instrumente de evaluare bine fundamentate ştiinţific. Totodată, oferă un mare număr de aplicaţii practice, exerciţii, exemple şi studii de caz, venind în sprijinul coachilor care doresc să se ocupe de dezvoltarea tenacităţii mentale a clienţilor lor.

    Stop Confuziei – Tot ce este nevoie să ştii și Wikipedia nu îţi poate spune
    despre cum să ai claritate şi succes – Costel Coravu

    Cine trebuie sa citeasca aceasta carte ? Toti cei care vor sa aiba o calitatea a vietii cu mult peste ceea ce ei cred ca este posibil acum. Cei care vor sa aiba claritate in legatura cu cine sunt si ce este posibil pentru ei in aceasta viata. Odata avuta aceasta claritate, succesul nu va intarzia sa apara, pentru ca „claritatea aduce succesul „.Cred de asemenea ca poate fi utila si persoanelor care intentioneaza sa se specializeze intr-o activitate de sprijin pentru oameni, de genul coaching, mentoring, consiliere …

    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea Lean Six Sigma Black Belt, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea CBAP®, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că mulți am fost surprinși de noua situație, un ghid cu recomandări privind comunicarea online poate fi de ajutor. Avem nevoie de coordonatele tale ca să ți-l trimitem.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Pentru că te interesează certificarea PMP, îți putem trimite un test cu 30 de întrebări care să te ajute să îți faci o idee despre tipul de examen, conceptele abordate și microlimbajul specific.
    Organizează o simulare pentru echipa ta
    Organizează o simulare pentru echipa ta