Client: Instituție bancară
Clientul nostru este una din firmele mari din Romania, cu peste 120 de sucursale si agenții
Situația : Însilozare – lipsa unui responsabil pentru procesele transversal
În proiectele de dezvoltare și schimbare derulate de instituție sunt implicați diverși actori, actori care adesea au perspective diferite, înțelegeri diferite și abordări nealiniate.
Acest lucru face ca adesea proiectele să întâmpine dificultăți, soluțiile livrate să fie uneori nepotrivite sau exploatarea acestora să se facă defectuos.
Soluția: Definirea unui framework integrativ pentru analiza de business, managementul de proiect și operarea soluțiilor. Instruirea actorilor în vederea înțelegerii acestui cadru, a rolului și contribuției fiecăruia.
Pornind de la metodologia curentă a instituției, dar și de la cele mai bune practici existente la nivel mondial, am construit materiale de curs dedicate fiecărui tip de actor: Analist de business, Manager de proiect, Manager operațional.
Prin participarea în programele de instruire (peste 170 de participanți), angajații au înțeles rolul lor în cadrul ”ciclului de viață al soluției de business” și importanța tratării cu maximă seriozitate a acestor responsabilități (chiar dacă impactul imediat este redus.
Rezultate: Angajament sporit al actorilor și rezultate mai bune cu efort mai mic
Participanții (mai ales cei din zona de business) au avut un moment de ”aha”, înțelegând că mare parte din problemele întâmpinate în operarea soluțiilor au ca sursă tratarea cu superficialitate a solicitărilor de informații, cerințe, decizii în stadiile de început ale inițiativelor: business case si întocmire document cerințe.
În plus, înțelegerea contextului și constrângerilor fiecărui actor, au determinat o atitudine mai deschisă și o comunicare reală între departamente, lucra care a făcut ca obținerea rezultatelor să fie realizată cu mai puțin efort.