CERTIFICAREA – O SURSA DE BENEFICII

Merita efortul depus pentru obtinerea unei certificari? Daca te afli in situatia in care aceste beneficii prezinta interes in dezvoltarea carierei tale, iti oferim oportunitatea de a te certifica in domeniul tau, alegand: Project Management Professional (PMP)® Certified Business Analysis Professional (CBAP) & Certification of Competency in Business Analysis (CCBA) PMI-PBA® Certification Lean Six Sigma Green Belt (LSS GB) Lean Six Sigma Black Belt (LSS BB) Diferentierea fata de competitie – Concurenta tot mai acerba obliga companiile sa gaseasca echilibrul intre doua forte: pe de-o parte, necesitatea de a asigura dezvoltarea continua a companiei, iar pe de alta nevoia de a directiona fondurile doar spre acele investitii care au efecte semnificative. In acest sens, avantajul pe care ti-l ofera certificarea, atat tie cat si companiei in care lucrezi este semnificativ in producerea de plus valoare. Apartenenta la noi comunitati – De exemplu, daca urmeaza sa obtii certificarea PMP®, vei avea lucruri in comun cu ceilalti aspiranti, ceea ce este o oportunitate de networking pe viitor, prin intermediul sesiunilor de curs. Acest lucru este valabil si atunci cand ai deja certificarea, prin faptul ca esti un membru al “clubului”. Detinerea unui nou set de instrumente si tehnici – Procesul de invatare, care este echivalent cu multiple module de training, aduce valoare profesionala imediata. Pune in aplicare cunostintele acumulate imediat ce ai ocazia! 4. Increderea in propriile forte: Simplul fapt ca ti-ai setat un scop, ai intocmit un plan si ai muncit din greu pentru a-l duce la bun sfarsit, iti ofera o mai mare incredere asupra tutror aspectelor din viata ta. “Experienta este cel mai bun profesor”, dar “certificarea te... read more

Tu cum definesti excelenta?

Deoarece rolul BA poate fi efectuat de catre functii diferite, uneori pot aparea confuzii cu privire la diferitele roluri intr-un proiect, mai ales rolurile PM, BA si SA. Mai simplu, diferenta dintre aceste roluri este obiectivul lor. De retinut este ca acestea sunt numai roluri. Rolul sau rolurile pe care este de asteptat sa le jucati depind de organizatia si proiectul dumneavoastra. Unele organizatii au cate o persoana pentru fiecare din aceste roluri. In alte organizatii, rolurile depind de dimensiunea proiectului: un proiect mai mic ar putea necesita doar o singura persoana pentru a efectua activitati de management de proiect si analiza de business, in timp ce proiectele mari ar putea avea nevoie de un PM, un BA si un SA. Cand trebuie sa jucati mai mult de un rol, fiti constient de rolul pe care il jucati la un moment dat, astfel ca abordarea dumneavoastra sa fie concentrata pe obiectivul rolului din acel moment.Intotdeauna trebuie sa fiti constient de rolul pe care il jucati. Abordarea dumneavoastra, sarcinile si activitatile trebuie sa se schimbe in functie de... read more

Optimizare vs Externalizare

Analiza si optimizarea proceselor interne sau externalizarea unor procese si operatiuni? Este o dilema a multor organizatii in prezent. Externalizarea este un proces cu implicatii strategice si de actualitate in randul companiilor, insa implica o serie de dezavantaje privind dinamica financiara. Studiile arata ca o parte din eforturile asociate externalizarii in ultimii ani au fost dirijate de efectul de trend si de luarea deciziilor in lipsa unei analize bazate pe fapte si date concrete. Costurile din spatele unei externalizari pot fi o capcana ascunsa. In acest sens, se pot contura 10 mari zone: Costul strategiei de externalizare: in conditiile provocatoare ale pietei globale, organizatiile ar trebui sa demonstreze o mai mare flexibilitate in construirea strategiei de externalizare, in rationalizarea si reevaluarea portofoliului pentru a evita ulterior probleme mai grave generate de ineficienta deciziilor. Costul atribuit managementului si coordonarii: pot interveni costuri suplimentare privind timpul de lucru si deplasarile resurselor umane, dar si costuri privind ineficienta proceselor, un exemplu ar fi intarzierea lansarii pe piata a unui produs. Costul vanzarilor si al planificarii operatiunilor: modificarile care apar in program pot duce la decalarea activitatilor in cadrul organizatiilor, iar gestionarea fluxurilor catre o retea larga de contractori poate avea un grad mare de complexitate. Costul asociat stocurilor: externalizarea reduce flexibilitatea de a raspunde schimbarilor neprevazute. Acest lucru se traduce prin discrepante intre cerere si oferta, exces de stocuri, risc ridicat de aparitie a disfunctionalitatilor, concomitent cu un flux de numerar negativ. Costul atribuit managementului furnizorilor: costurile asociate cu aprovizionarea, dezvoltarea si mentinerea unui furnizor in raport cu performantele asteptate. Costul calitatii: este dificil de cuantificat. Costurile evidente, cum ar fi cele... read more

Initiativele in Business

Ti-ai pus vreodata intrebarea: Ce au companiile de succes in comun? Raspunsul este simplu: Initiative! Dar acestea reprezinta doar o jumatate din raspunsul corect. Se vorbeste adesea despre importanta capitalului uman in obtinerea avantajului competitiv. Mai mult decat atat, a devenit aproape virala urmatoarea afirmatie: ”Oamenii sunt cea mai valoroasa resursa a noastra”.

read more

Ce se poate face cu Simulatorul SimTeam?

Raspunsul este: MULTE. Scriu din postura de participant activ la competitia care a avut loc ieri, 14.01.2016, intre echipa EXELO – reprezentant Romania – si echipele partenere SimTeam din Slovenia, Ungaria si Estonia: ADDENDA, TBA, ENETHA, COVA si BODA&PARTNERS. Cum s-au intamplat lucrurile? Simplu …

read more

2016 – Anul “Afacerilor in afara cutiei”

Recursul exclusiv la filozofia Kaizen duce la produse si procese comune, la strategii prudente si la mentalitatea „nu stam mai rau ca altii”, oricare dintre acestea putandu-se dovedi fatala in mediul turbulent de astazi. Toyota Cea mai buna cale spre o schimbare radicala – un salt soldat cu rezultate exceptionale – …

read more

Simulare Costuri si Bugete

Veste BUNA pentru profesionisti! Va invitam sa trecem impreuna de la invatare la exersare! Sa proiectam costurile si bugetele intr-un mediu interactiv (Simulator de Business). SIM Team este un instrument de invatare prin practica, care faciliteaza luarea deciziilor intr-un context organizational pe baza unor resurse specifice si intr-o piata dinamica. …

read more

Modul pertinent de a raspunde provocarilor proiectelor

Noua Certificare PMI-PBA®     In demersul nostru de a puncta importanta analistului de business in cadrul proiectelor, vom pleca de la studiul realizat de Standish Group, care ne prezinta date de o importanta covarsitoare pentru evolutia proiectelor de la initiere la finalizare. Pentru a ajunge la aceste date, au fost intervievati 365 de manageri de firme mari, medii si mici din diverse industrii din America:  banci, securitate, vanzari, unitati medicale, distributie, productie, asigurari, servicii, organizatii locale, statale si federale. Rezultatele arata ca problemele cu care se confrunta firmele care implementeaza proiecte tin de cost, timp si nerespectarea caracteristicilor si functiilor stabilite initial, in faza de planificare a proiectului. Astfel, bugetul este depasit in medie cu 189% din costul proiectului estimat in faza de debut, abaterea de grafic de lucru este mai mare cu 222% din ceea ce s-a planificat initial, iar in ceea ce priveste proiectele finalizate, doar un sfert dintre acestea sunt implementate cu caracteristicile si functiunile initiale. Ne punem intrebarea: care este cauza principala a acestor abateri? Pentru neincadrarea in cost si timp, managerii intervievati au enumerat lipsa a 3 elemente: Implicarea utilizatorului/beneficiarului Suportul managementului executiv Cerintele clar definite Dar pentru nerespectarea caracteristicilor si functiunilor stabilite initial nu s-a mentionat clar nicio cauza. Din experienta, unul dintre cele mai importante motive pentru care nu este respectata esenta proiectului consta in modul in care se realizeaza culegerea datelor. Desi pare usor de adresat intrebari pentru a definii cerintele clientului, de cele mai multe ori apare o inegalitate intre produsul/serviciul dorit de client si cel imaginat de furnizor. Conform tabelului de adevar, o singura combinatie,  din cele 4... read more

Compensatiile si Beneficiile intr-o cultura sanatoasa

Studii recente arata ca schemele traditionale de compensatii si beneficii pot avea un efect daunator asupra motivatiei angajatilor. Desi planurile de compensatii si beneficii  sunt importante, managerii trebuie sa se asigure ca exista cultura necesara care sa asigure implementarea lor cu succes. Exista cateva elemente cheie la care trebuie sa fii atent, dintre care primul element este intelegerea pietei in care compania activeaza. Multe dintre companiile care au o cultura organizationala puternica, uita sa arunce o privire la ce se intampla in piata. Prea des companii cu traditie in compensatii si beneficii se culca pe lauri si nu tin pasul cu noile standarde. De asemenea, este important sa identifici ce functioneaza pentru compania ta si sa masori constant care sunt factorii care iti aduc succes. Pentru asta este nevoie de sisteme care sa iti ofere posibilitatea sa aduni si sa analizezi informatia. Compensatiile si beneficiile tind sa devina individuale, nu doar scheme pe care le aplici la fel tuturor angajatilor. Revederea planurilor anterioare pot da managerilor o dimensiune asupra tipurilor de stimulente ce functioneaza cel mai bine. Al treilea element cheie este flexibilitatea planului de compensatii si beneficii. Alegerea unui pachet de beneficii diverse si corelarea cu modalitati diverse de a atinge pragurile necesare bonusarii sunt doua elemente ce ofera managerilor siguranta ca pot ajunge la tipologii diverse de angajati. Planurile sumare de compensatii se pot dovedi mai degraba toxice pentru organizatie si pot duce la concluzii gresite ca domeniul compensatiilor si beneficiilor nu este de viitor. Totusi practica de succes pune in evidenta ca ori de cate ori compensatiile si beneficiile au fost gandite atent, au dus la atingerea obiectivelor... read more

Micile secrete determina marile realizari!

  ARTA DE A ACTIONA ADECVAT IN VANZAREA RELATIONALA   Doriti sa capatati incredere asupra trasaturilor si caracteristicilor personale in procesul vanzarii si sa deprindeti arta de a va folosi de acestea in activitatea profesionala? Sunteti dornic sa intelegeti si sa gestionati eficient comportamentul clientilor? Intentionati sa faceti cunostinta cu metode si tehnici folosite cu succes? Considerati ca experinta impartasita  este o metoda de invatare si inspiratie? Sunteti nou in domeniul vanzarilor si doriti sa constientizati importanta abordarii organizate? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile care vor da directia cursului de vanzari. Pana atunci, va invitam sa parcurgeti cateva aspecte legate de vanzarea relationala. Pe ce se sprijina arta de a actiona adecvat in vanzarea relationala? Arta de a actiona adecvat in vanzarea relationala se construieste  pe trei piloni de baza: Abordare structurata Comunicarea cu clientul Emotii pozitive      1. Abordarea structurata In primul rand, aceasta reprezinta punctul de plecare in activitatea de vanzare. O putem numi si abecedarul agentului de vanzari, intrucat formeaza scheletul pe care se construieste relatia dintre vanzator si cumparator. Abordarea presupune parcurgerea urmatoarelor trepte: constientizare insamantare motivare discutie colaborare. Cu timpul, prin repetare,  abordarea structurata a vanzarii devine reflex, adica este asimilata in comportamentul agentului, devenind  „sine qua non”  in activitatea sa. Acesta este punctul de plecare pentru: crearea si mentinerea unei relatii cu clientul bazata pe incredere punerea celor mai potrivite intrebari comunicarea eficace si ascultarea activa intelegerea adevaratei nevoi clasificarea corecta a tipului de client gestionarea obiectiilor incheierea vanzarii.  2. Importanta comunicarii cu clientul Pitagora isi indemna semenii sa  „nu spuna nimic in multe vorbe, ci mult in putine vorbe”. Se poate... read more

MANAGEMENT DE PROIECT APLICAT

Motto: “If you think the cost of education is expensive, try ignorance.” – Derek Bok (presedinte Harvard)   Aceasta afirmaţie este valabila in contextul oricarei organizatii si face din educatie un obiectiv primordial. Iar in procesele de schimbare, rolul ei este cu atat mai important. Asa cum afirma si Dan Mirculescu, acţionar la Final Distribution, „astazi banii sunt scumpi, gestionarea propriului buget a devenit o arta”. În acest sens, managementul de proiect vine sa ajute persoana desemnata cu implementarea sa-si înţeleaga rolul, sa înveţe instrumentele si sa-si creeze un plan de acţiune. Ce este mai exact managementul de proiect? Asa cum a înţeles F. Taylor, întemeietorul managementului stiinţific, managementul este „arta de a sti precis ce sa faci, cât mai bine si cât mai ieftin”. Prin urmare putem spune ca managementul raspunde la 3 întrebari: Ce fac?, Cât de bine fac?, Cât ma costa?. În linii mari, managementul de proiect se aliniaza managementului general si vizeaza iniţierea si planificarea proiectului, abilitatea de a gestiona corect resursele si asteptarile tuturor persoanelor implicate, comunicarea eficienta si executarea efectiva a proiectului. Nici un proiect nu este la fel, de aceea este important sa aducem, pe lânga componenta metodica, stiinţifica, si abilitaţile noastre personale, creativitatea si capacitatea de înţelegere a evenimentelor. Ce face managerul de proiect? Realitatea a determinat ca managerii de proiect sa se raporteze la rolul lor ca fiind mai mult de mediator al relaţiilor din cadrul proiectelor. Acestia preiau viziunea de la client si îl ghideaza pe acesta în vederea stabilirii unui plan comun cu echipa. Prin urmare, activitatea de manager de proiect implica definirea scopului, a obiectivelor si a... read more

Toamna aduce traininguri si certificari – Lean Six Sigma Black Belt

“Statistical thinking will one day be as necessary a qualification for efficient citizenship as the ability to read and write.” -H.G. Wells   Acea zi este astazi! Intr-o economie volatila, in fierbere continua, in care strategiile se proiecteaza pe durate mai mici de un an, abilitatea de a diagnostica un proces, de a face predictii cat mai corecte despre capabilitatea si performanta unui proces in raport cu cerintele clientilor este critica. Deciziile luate in cunostinta de cauza sunt cheia succesului. Asa cum foarte plastic spunea Aaron Levenstein “Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital.“– cu alte cuvinte, ce stim despre proces este sugestiv. Ce putem prezice este vital. Aliajul de filozofie Lean si metodologie Six Sigma este materialul din care va puteti construi armura impenetrabila in fata incertitudinii. Va asteptam la cursul de Lean Six Sigma unde va puteti lua certificatul de manager al viitorului! Nu platiti taxa pe necunoastere! “I guess I think of lotteries as a tax on the mathematically challenged.” ― Roger... read more