4C for Teams
Working Session
Invitat
Marian Stas
Marian Stas este expert în educație și formator experimentat în leadership, comunicare și dinamica echipelor. Este autorul a 13 cărți și a peste 150 de articole, axate pe aplicarea leadershipului în interacțiunile umane, reforma educației și managementul strategic. A oferit consultanță pentru companii de top, conducând programe de instruire pentru mii de manageri și profesioniști. Predă în cadrul programului MPA-MC de la Harvard Kennedy School și la Universitatea din București.
Recomandare de carte
TENACITATEA MENTALA
Cheia performantei, rezilientei si starii de bine
Doug STRYCHARCZYK, Peter CLOUGH
Tenacitatea mentală este calitatea individului de a reacţiona corect şi eficient când se vede pus în faţa unor situaţii tensionate sau stresante. Este o calitate utilă în orice domeniu al vieţii profesionale şi personale şi poate fi dezvoltată. Conceptul, iniţial folosit în psihologia sportivă, îşi demonstrează convingător aplicabilitatea în alte domenii, cum ar fi sănătatea, educaţia, afacerile, în recrutarea şi formarea personalului, în managementul talentului etc. Autorii cărţii propun un model al tenacităţii mentale cu patru componente – controlul, angajamentul, provocarea şi încrederea – pentru care utilizează o serie de instrumente de evaluare bine fundamentate ştiinţific. Totodată, oferă un mare număr de aplicaţii practice, exerciţii, exemple şi studii de caz, venind în sprijinul coachilor care doresc să se ocupe de dezvoltarea tenacităţii mentale a clienţilor lor.
4C for Teams
Azi pare că totul s-a schimbat. Cum să comunicăm? Cum să construim încrederea? Cum să îmbunătățim colaborarea în cadrul echipelor?
În contextul în care lucrul la distanță a devenit normalitatea, avem nevoie de noi instrumente care să ne ajute să îi influențăm pe ceilalți, să abordăm schimbările individuale și de grup care apar si să construim punți de colaborare.
4C for Teams
Detaliere:
„Modelul celor 4 C“ ca ansamblu, se sprijină pe patru piloni:
1. Challenge (Provocarea): capacitatea de a privi provocarea ca pe o oportunitate.
2. Confidence (Încrederea): un nivel înalt de încredere în forţele proprii.
3. Commitment (Angajamentul): perseverenţa în îndeplinirea sarcinilor.
4. Control (Controlul): capacitatea de a crede cu toată convingerea că ai propriul destin sub control.
Lucrul la distanță a devenit regula. Și nu toți am fost pregătiți pentru acest moment. Numeroase studii arată că în contextul echipelor remote este mult mai greu să menținem legăturile, este dificil să apară lideri informali, este complicat să creăm dialoguri deschise. In același timp, este ușor să apară neînțelegeri care pot escalada rapid.
Deși în multe echipe avem o experiență de lucru anterioară, în noul context poate că vechile principii de luare a deciziilor, de subordonare, de negociere, de management al timpului au o valabilitate limitată. Iar reacțiile emoționale sunt surprinzătoare.
De ce să participi:
În perioadele provocatoarea precum cele pe care le traversăm, nivelul de resiliență al indivizilor și schipelor devine factorul principal în suscesul sau insuccesul acestora.
Există o serie de tehnici cheie care sunt specifice pentru managementul echipelor în acest context. Încrederea trebuie construită rapid sau menținută cu orice preț. La fel și comunicarea așteptărilor pentru o colaborare cu rezultate bune.
Avem nevoie de instrumente care ne ajută să îi influențăm pe ceilalți și prin care să gestionăm, în stadii incipiente, potențialele divergențe sau neliniști care apar.
Câteva idei privind conducerea echipelor puteți găsi aici.